rx8sport:
> Goed, terug naar deze impressies. Men noemt het een
> RX-9 met een geheel nieuwe rotatiemotor en RWD.
> Maar de afbeeldingen zijn overduidelijk (fraaie)
> photoshops op basis van Kabura concept uit 2006.
Er staat nergens dat het een kant-en-klare auto was hoor.
> Uw
> webmaster probeerde dat op het forum van
Waar gaat dit over? "Uw webmaster" ben ik hier, en ik weet van niks. Als je toch iets overneemt, pas het dan even aan, of zeg wat of wie je aanhaalt.
> JustPut.com duidelijk te maken maar posts worden
> elke keer verwijderd. Zegt genoeg lijkt me... Mócht
> hij echt in productie gaan dan lijkt me de naam
> RX-9 zeer onwaarschijnlijk aangezien het lijkt op
> een model onder de RX-7 en RX-8. Sowieso schijnt er
> toch al een RX-7 te komen binnen 3 jaar.
Als ik die afbeeldingen zie, is "een model onder de RX-8" niet echt het eerste wat in me opkomt, eerlijk gezegd. Maar ja, als jij er het Wankel-instapmodelletje in ziet...
> But Mazda.. be smart; if you want a sporty image,
> please come up with a new MX-3 (Kabura) with 2.0
> DISI engine or something, a new RX-7 (16X RENESIS)
> and MPS-versions of the Mazda2, Mazda6 ánd MX-5!
Ik denk zomaar dat het de komende jaren in het volume-segment van de markt geen vetpot zal worden met zwaardere motoren. Niet alleen in Nederland zullen die voertuigen steeds minder aantrekkelijk worden. Ik verwacht niet echt heel veel investeringen van Mazda op dit terrein, als ze goed bij hun verstand zijn teminste. Een leuk vlaggeschip-model, dat toch wel gekocht wordt door de echt rijken, maar niet echt veel impact heeft op de totaalomzet, wordt weer aantrekkelijker dan al-over-the-range snelle uitvoeringen uit te brengen, om toch nog een soort sportief imago te krijgen/houden.