
*****
Hoi Hans,
Ja die temp. meters miste ik.
Mijn beide Mazda's hebben ook een nauwkeurige digitale motorolie temp. meter; dezelfde als welke in de Lotus is gemonteerd.
Lotus heeft de filosofie dat ze je puur willen laten concentreren op het rijden en zo min mogelijk willen afleiden met bijkomende zaken.
De temp. signalering bij de Evora is dan ook slechts een blauw lampje dat brandt zolang de motor niet voldoende warm is en een rood waarschuwingslampje als de motor of automaat te heet wordt.
Het systeem grijpt dan verder ook zelf in en beperkt het vermogen.
De wegligging is weliswaar beter dan de RX-8, echter de RX-8 staat toch ook op een heel hoog niveau en is telkens weer een genot om in te rijden.
Per 1 juni haal ik de Rex weer uit de halfjaarlijkse winterstalling.........vind ik best fijn en leuk, echter begin ik mij af te vragen of ik hem niet beter kan verkopen omdat ik anders met de splinternieuwe Lotus niet voldoende km's kan maken.
Ik ben ook al tamelijk gevorderd qua leeftijd, dus van "oprijden" zal nooit sprake zijn.
Daarnaast heb ik voor dagelijks gebruik dus een fijne Mazda 2 1,5 GT-M.
Echter de 2e hands Rex prijzen zijn op dit moment bedroevend slecht en die van mij is nog van bouwjaar 2008 / in mei 2009 nieuw in de showroom gekocht, z.g.a.n.....zeer goede compressie en er is ontzettend veel aan gedaan / heel veel verbeteringen / voorzorg voor zwakke punten van de Rex; o.a. qua roestbescherming (kan je thans wel zien).
Er heeft zelfs nog nooit iemand achterin gezeten, alleen een paar keer een bijrijder naast mij.....
Het is een HP / 231 pk, net nieuwe Bridgestone banden en ca. 70.000 km.
Ik zou er echter waarschijnlijk naar mijn gevoel te weinig voor krijgen, ofschoon ik niet de hoofdprijs hoef.
Dat vind ik ook weer "zonde" / moeilijk te verteren....tja.
Groetjes,
Ruud