
Tja, ik vond dit wel een leuke puzzle als haaienhapje tussendoor. En als-ie niet naar me luistert, vreet ik hem op. Ik heb hem zo te pakken met mijn vinverbreders. :-)
Met alle respect: weet je zeker dat je banden bij diep inveren je schermen niet gaan raken? 30mm is heel wat. Je wiellagers maak je er ook niet blij mee. Die krijgen, zelfs bij rechtuit rijden, constant krachten te verwerken die ze normaal alleen in bochten moeten ophoesten. Persoonlijk ben ik niet zo op spoorverbreders. Ik begin er niet aan. Komen mijn pas gestraalde velgen nog dichter bij de stoeprand tijdens het parkeren. Tot nu toe heb ik ze nog steeds 100% krasvrij kunnen houden.
"ik denk dat de originele tapeindes in de bredere gaten komen en dan met de originele moeren vastgezet worden."
Zal met de originele moeren niet lukken, die zijn dicht en dus hoger. Ze zullen waarschijnlijk uitsteken boven de verbreder. Die open bijgeleverde moeren zijn kennelijk hiervoor bedoeld, ze zijn lager.
Persoonlijk vind ik de oplossing met tapeinden het mooiste. Zorg dan wel voor tapeinden met de goede draad, sterkte en lengte (dus niet van dat Chinese spul waar ze in Israel toendertijd de motoren van die Bijlmer-747 mee hadden opgehangen). Er komen enorme krachten op. Je kunt dan de originele dichte Mazda-moeren blijven gebruiken voor de velg en je weet zeker dat de hoek van het conische gedeelte van de moeren juist is. En last but not least, de originele dichte moeren zien er 100 keer beter uit. Misschien kun je de koppen van die roestige moeren (laten) afzagen op de juiste lengte (bij een smid). Zal wel keihard staal zijn.
Groetjes,
Olof