
Ik weet niet wat het is maar een Range Rover P38 heeft op mij altijd al een hele voorname indruk gemaakt.
Dus toen ik op zoek ging naar een winterauto zag ik mijn kans.
Ik kan je vertellen dat 'ie geweldig rijdt dankzij de luchtvering uiteraard!
Alles is leer en hout en uiteraard is alles elektrisch!
Superluxe!
Echt gaaf om mee te toeren.
Zwakke punten zijn:
-Luchtcompressor en balgen van de luchtvering
-Oververhitting van de 4.6l motoren (cilinderbussen scheuren nogal vaak dan).
-HEVAC (heating/ventilation/airco) unit storingen klepaansturing.
Bij mij zijn de balgen a €100,-/stuk reeds vervangen alsook de compressor, zo'n €200,- (revisiesetje zuiger kost slechts €20,- wat ook het probleem oplost).
De motor is reeds gereviseerd en heeft versterkte bussen (wel zo handig als je op gas rijd...).
Helaas is de HEVAC-unit niet ok en moet dus uit elkaar, is vrij zeker dat servomotoren defect zijn.
Maar gelukkig staat er op www.rangerovers.net heel, heel, heel veel beschreven dus da's makkelijk sleutelen.
http://www.rangerovers.net/repairdetails/index.html#4point0Kortom, weer een leuk project!
Ik heb er velgen onder gezet van de RR Sport 255/55/18, gekocht bij Jansen usedlaroparts, de plek voor tweedehands onderdelen (ook nieuw trouwens).
Echte liefhebbers en zeer deskundig en klantgericht...top!
Een groot voordeel van dit soort voorname auto's is dat ze zeer stevig gebouwd zijn maar eigenlijk nooit in het terrein komen.
Daardoor is de aandrijving eigenlijk nauwlijks aan slijtage onderhevig, evenals de (auto)bak.
Nadeel is het verbruik...1:3 in de stad en 1:6 op de snelweg maar da's ons rx-rijders niet vreemd alhoewel gas een stuk goedkoper is dan benzine!
Ik wou deze bijzondere auto toch even op het forum melden want het is een genot om in te rijden, superrelaxed!
Grtz Dennis