
Bedankt voor de complimenten !
FF een tijdlijn:
4-10-2007:
Op dit forum kondig ik aan dat mijn volgende sportauto een Corvette wordt.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=7033;hl=corvetteVoorwaarde is wel dat ik niet meer dan 40.000 euro op de Rex wil bijleggen.
Ik schat in dat dat in 2011 zal zijn.
18-8-2009:
De corvetten van het failliette Kroymans worden geveild.
Ik zat klaar om te bieden, maar helaas gaan ze voor belachelijk hoge prijzen weg.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=13175;hl=corvette19-5-2011:
Bij Arton in Zwijndrecht staat een rode Z06
De goedkoopste van nederland, maar toch nog te duur voor mij.
11-6-2011:
De RX7/RX8 meeting in Lelystad.
Ik plan om op de weg ernaar toe langs te gaan In Zwijndrecht.
Komt er niet van.
Intussen is er net 3000 euro van de prijs afgegaan. Da's mooi
21-8-2011:
Ton gaat kijken bij Arton:
Hij ziet een rolkooi/rolbeugel...
Dat staat niet in de advertentie.
Eind 2012:
Helaas zakken de prijzen van de te koop staande Z06-en niet snel genoeg om nu al mijn droomauto te kopen.
Naja, dan nog maar een jaar langer met de Rex rijden en wachten tot eind 2012.
Om midden in het jaar de Rex in te ruilen of te verkopen is wat lastig.
Daar moeten immers eerst nog alle circuitaanpassingen uit.
4-4-2012:
De motor van de Rex is naar de hemelen.
Hmm..
27-4-2012:
Reparatie van de Rex zou betekenen dat ik er nog een paar jaar mee zou moeten rijden om uit de kosten te komen.
Gelukkig kan ik mijn Rex zo verkopen.
Intussen is er van de rode Z06 in Zwijndrecht weer 6500 euro van de vraagprijs afgegaan.
Super !
12-5-2012:
Ik handel de verkoop van de Rex af in Zeeland en rij daarna gelijk door naar Zwijndrecht om eindelijk naar die rode Z06 te kijken.
Wat ik zie bevalt me erg goed.
Arton verkoopt de auto in opdracht van de klant.
Op kenteken gekomen in Amerika in februari 2006 en door de eerste eigenaar (een amerikaan) zelf naar Nederland gebracht in 2009.
Hij heeft veel aanpassingen gedaan voor circuitgebruik.
Wielen,banden,voorremmen,dempers,veren,stabilisatoren,voor en achterspoiler, etc.
De grote vraag is natuurlijk hoe en hoeveel ie er mee op het circuit is geweest.
Desondanks doe ik gelijk een bod onder voorwaarde dat ik bij een testrit geen gekke dingen zie.
Omdat de man niet in Nederland is, zelfs niet telefonisch bereikbaar, moet ik lang wachten op antwoord.
Wel merkte ik dat ik waarschijnlijk de eerste serieuze kijker ben.
Thuis gekomen, dacht ik: Ik heb die Z06 al eens gezien.
En jawel, in mijn verslag van zandvoort 4-4-2010 staat ie.
Niet op foto, maar wel in de tekst.
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=1675Ik heb hem toen natuurlijk ook zien rijden.
Hij reed er best wel rustig mee. Echt op heel houden.
Toen wist ik dat ik goed zat.
25-5-2012:
Eindelijk heb ik antwoord op mijn vragen en mijn bod.
Als ik over de telefoon de toezegging krijg van Arton dat alle originele spullen bij de koop zitten worden we het eens.
Ik heb hem GEKOCHT !!
Nu nog wachten tot na 11-6. Dan is de man weer terug in het land.
2-6-2012:
Ik kan een proefrit maken in Zwijndrecht.
Mijn eerste ritje in een Z06.
Eerst rustig warm rijden.
Best wel een hard onderstel, maar daardoor lekker strak.
Stuurt wel wat zwaarder dan de Rex, maar toch wel erg direct.
Als ik dan FF op het gas gaat, schrik ik me kapot. Op zoveel geweld kun je je dus echt niet voorbereiden.
Meteen besluit ik voorlopig geen circuit op te zoeken.
16-6-2012:
De grote dag is aangebroken.
Danielle is meegekomen. Ze ziet de Z06 voor het eerst. Ze wil er ook eens in rijden.. Later.
Ton komt met vrouw ook FF kijken.
Hij heeft deze foto's genomen. De meneer rechts is de oude eigenaar.
Het goedkoopste setje Toyo's R888 voor de Z06 die ik op internet heb kunnen vinden kost 1500 euro.
Valt me nog niet tegen.
Outjer