
Hallo Rexisten,
Ik ben Roland en de 40 gepasseerd (doet geen pijn hoor).
Nu dat ik weer in de regio ga werken kan ik weer wat "kleiners" gaan rijden. Met 70 tot 90k per jaar reed ik in Saabs (9000 CSE 2.3 Turbo 200pk/320nm van 241k tot 368k, 9-5 2.3t vector, getuned 230pk/380nm van 195k tot 268k) beide verongelukt door onkundige mede weggebruikers. Of ik veel pech heb, nee het is meer Risico x Kans = effect. Na mijn Saabs overgestapt naar een Audi A6 3.2 FSI Quattro, helaas is dat nooit mijn auto geworden. Begrijp me niet verkeerd, een perfect auto. Maar ik mis iets!
Voor mijn Saab/Audi avontuur, waarbij ik echt kan zeggen dat ik echt heb genoten van de Saabs (mede door leuk en leerzaam Forum, met behulpzame no-nonsens leden) en veel auto voor weinig met een bepaalde (Turbo)punch. Heb ik me veel verplaatst op Japanse wielen (2 en 4). Wbt de 2 wielen heb ik echt groen bloed (kawasaki, tik) en rijd op een buikschuiver met tupperware (143pk uit een 900 cc). Wbt 4 wielen ga ik vloeken in de Mazda kerk en heb ik een aantal Toyota's gehad. Celica 2.0 GTI, Carolla Coupe GT Twincam (2x), Supra 3.0 24v V6 en Supra 3.0 24v V6 Turbo. Allemaal auto's die iets met je doen.
Maar ik zocht dus iets "kleiners", maar een wel rijdersauto (betaalbaar in aanschaf), dus ben ik me gaan orienteren. Natuurlijk ook naar T....a, maar dat valt tegen of totaal afgetrapt en uitgeleefd of een prijs die nergens over gaat. Dan zijn de T's ook niet (meer) een rijdersauto. Een dakloos model (bv S2000) valt af omdat we al een 206 cc (2.0 gti) hebben, geen rijdersauto maar wel open (of is dat appels met peren vergelijken als ze aan dezelfde boom hangen).
Sorry, ik ben soms lang van stof! Om mijn lang, lang verhaal kort te maken.
De shortlist kwam neer op;
Nissan 350z bj 2004 en 123k (ja, ik weet het. Dat is niet echt "kleiner", maar ja toch ook een betaalbare rijdersauto)
RX 8 SP bj 2007 en 48k
RX 8 HP bj 2006 en 58k
Bedrijven gebeld om te komen kijken en rijden, eerst de Z, daarna de SP en laatste de HP.
Alle 3 bedrijven liggen in Brabant en de meest logische route kwam toevallig zo uit.
De Z, in het zwart me beige/geel leer. Had wat kleine gebruikssporen maar verder in goede staat. Niet zo'n best bod op mijn A6 maar daar viel nog wel over te praten. De testrit, was jaaaaaaah, dat is wat ik zoek. Maar goed naar een aantal slagschepen te hebben bestuurd ben je snel onder de indruk. Stuurt echt super maar heeft zijn gewicht niet mee en heeft als grootste nadeel (voor mij dan) dat het een 2 zitter is.
De SP, Sunlight Silver met zwart leer en updrage. Auto zag er als nieuw uit, goed bod op mijn A6. Eerlijk tegen de verkoper dat ik dezelfde dag een keuze zal maken tussen drie opties. De testrit, dat is anders als een V6 maar als je eenmaal weet waar het bereik ligt super om rijden, tijdens de rit wel bemerkt dat deze RX een tijdje had stil gestaan. Platte plek op de banden en remmen niet soepel ook niet na een aantal keren doorremmen. Echt, een Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, auto ondanks de kleine opmerkingen van hiervoor. De bochtensnelhied is heerlijk, loopt vlot door de toeren en een heerlijke versnellingsbak. Lekker bakkie, pratisch mmmmm ik begin de Z te vergeten.
De HP, dezelfde kleur met zwart leer, met cruise control en PDC (inbouw). Auto zag goed uit met een klein deukje (deur/deur schade) maar dat wordt eruit gehaald, het bod voor mijn A6 viel wat tegen. De testrit, het is nog steeds iets anders als een V6. Nog meer een Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, auto. Wat een bak, goed warm gereden en daarna gas erop..............in zijn 2 vanuit onder wat minnetjes maar eenmaal boven de 5000 begint het echt leuk te worden. Het deel van 7000 tot aande piep is verslavend, en dat geluid....................whahahahahahahahaha.
Natuurlijk heb ik me wel verdiept in de RX en zijn of haar (daar ben ik nog niet uit) nukken, maar dat neem ik op de koop toe en ik ben van mening als je goed voor je auto bent is hij/zij dat ook voor jou.
Nog even wachten en dan mag ik mijn SS (Sunlight Silver) RX HP ophalen.
Ik voel net net een puber en kan niet wachten tot a.s. donderdag.....gniffel....!
Nog eens Sorry, toch nog een lang verhaal.
Foto's volgen.....
Grtzzz