
Heb zelf behoorlijk mijn bedenkingen tegen de krachten die optreden na het monteren van gasdempers op de originele (standaard) motorkapscharnieren en tussen scharnierplaat en motorkap zelf.
Een en ander is oorspronkelijk door Mazda ontworpen om spanningsloos te kunnen scharnieren middels het opheffen van het motorkapeinde met de hand.
Het scharnier is daardoor tamelijk fragiel uitgevoerd (en daardoor ook zeer licht).
Ik denk dat dit wordt onderschat mede gezien de kracht bij het sluiten tegen de gasdruk in.
Neem maar eens de proef op de som en simuleer de krachten zoals bij Sokie Tech..........probeer met je vingers precies ter plaatse van het aangrijppunt op het motorkapscharnier de motorkap omhoog te krijgen (vanuit horizontale positie) en let daarbij eens goed op hoe de scharnierconstructie en motorkap zich gedragen/houden......valt behoorlijk tegen denk ik.
Die van Sokie Tech zou ik nimmer nemen...........de krachtverdeling bij Caralbum en LifestyleMazda is beter (belasten de scharnieren minder)..............maar alle drie "zitten ze mij niet lekker", sorry hoor.
Bovendien wordt je auto zwaarder, terwijl Mazda zo zijn best heeft gedaan met toepassing van alu-deuren en alu-motorkap, allemaal om gewicht te besparen......ik denk dat de betreffende Mazdaconstructeur dit hoofdschuddend bekijkt.
Maar ok, ieder zijn lol........al kreeg ik die gasdempers er gratis op, plus Euro 500,- voor de reklame..........ikzelf...........never !!!
Groetjes, Ruud