> De compressie van een rotor kun je toch verlagen door.
> De uitsparingen in de drie vlakken dieper en/of
> groter te frezen.
> dit kan prima op C.N.C freesmachines m.b.v CAM techniek.
>
> er moet allen voldoende materiaal overblijven
> (sterkte) en het moet zuiver symetrisch worden weg
> gefreest.
> dit inverband met onballans in de rotor.
>
> zo zou je een rotor met een lagere compressie
> kunnen fixen.
> Er is er nog eentje, Pettit Racing verkoopt nu al
> enkele maanden de volgende kit:
>
> Pettit Racing RX-8 Forced Induction System
>
> Highlights:
> -30 -80 additional horsepower and torque with only
> 5-8 psi boost
> -Superb drivability and overall performance
> -Reliable and easy to maintain
> -Provide a kit that allows for a simple D.I.Y.
> installation, with easy to follow instructions
> -Offer several stages and configurations to suit
> most budgets
> -Use only the highest quality components
>
> Stages:
> Stage I System, still under development, non
> intercooled producing at wheel 235 hp @8500 and 155
> lb ft tq. @ 5500 with 5 psi boost.
> Stage II System, intercooled, producing at wheel
> 265 hp @8500 and 185 lb/ft torque. @ 5500 with 8
> psi boost, this translates to 160 lb/ft of torque
> by 3500 RPM.
>
> Stage III System, Hi Boost, still under development.
>
> meer op:
> http://www.pettitracing.com/rx8/index.htm
> zo'n compresor is leuk enzo maar die dingen worden
> als je een beetje goed lang rijd super heet door de
> wrijving. omdat je dus nu geen olie leiding heb
> naar je carterpan en dus geen koeling via de olie
> heb zal het denk ik niet zo lang mee gaan. en dan
> lees je ook nergens iets over grotere injectoren.
> nu zijn de injectoren die nu in 13B Renisis zitten
> variabel maar dan nog. een variable turbo op de
> uitlaat stroom zou het beste zijn...
> jasper_vermaas:
>
> Wat een onzin schrijf je hier nu ?!
> De rotors worden wel degelijk door olie gekoeld binnenin.
> (idem als de zuigers in een gewone motor die
> onderaan door spatsmering gekoeld en gesmeerd
> worden)
> Er wordt wel degelijk gesproken over grotere
> injectoren tesamen met motormanagement.
> Is afhankelijk van de hoeveelheid overdruk die je
> gaat rijden.
> Een turbo heeft op de motor quasi hetzelfde effect
> op de inlaat en verbranding.
> enkel de aandrijving van turbo of compressor verschilt.
> In het geval van de Rx-8 denk ik dat een compressor
> de betere keuze is als je de inlaat extra wil gaan
> voeden.
> (tenzij je de motor intern ook aanpast, dat opent
> weer perspectieven naar een turbo)
>
> Dus, als je hier wat neerschrijft, bekijk de zaken
> eerst ten gronde...
> Er is overal al genoeg onzin te lezen !
Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill