>Tevens vermeldt mijn factuur PAD SET FRONT CALIPE wat dat ook moge wezen, kost 133.70 euro zonder BTW.
> Vandaag de nieuwe startmotor en boegies ingebouwd.
> Hopelijk ben ik nu ook af van het warmstartprobleem
> (Koudstartproblemen had ik niet).
>
> Outjer
> Ze hebben nu tijdelijk de oude startmotor
> teruggebouwd en zijn nu aan het testen.
> Echter met die startmotor had ik ook al dezelfde
> problemen.
> Daarvoor zijn al de accu en het startrelais gewisseld.
> Wat een kloemelauto (zoals we dat in het zuiden zeggen).
>
>
> Als er een nieuwe ECU in moet is het natuurlijk ook
> gedaan met mijn CC?
>Het contactslot is in orde!
> @ Matex: Had ik nog niet aan gedacht.
> Vraag is natuurlijk of zo'n ECU incl. software
> zomaar over te zetten is.
> En welke update daar dan opzit.
> Eerst morgen maar een serieus gesprek met de garage.
> Er zijn intussen nieuwe ontwikkelingen met mijn
> warmstart-probleem.
> Mijn garage heeft vorige week het aantal mogelijke
> oorzaken teruggebracht tot 2.
>
> 1. Het contactslot.
> 2. De ECU (zoals Leo al schreef hierboven)
>
> Daartoe zijn afgelopen vrijdag de volgende acties
> ondernomen:
>
> 1. Vanuit het contactslot is tijdelijk een snoertje
> gelegd waaraan ik tijdens optreden van het probleem
> spanning kan meten. Dus als er 12 volt te meten is
> tijdens draaien van de sleutel tijdens de storing
> is het slot in orde.
> 2. Om te voorkomen dat ik vervolgens moet
> wachten/de auto aan moet duwen hebben ze een snoer
> vanuit het startmotorrelais gelegd tot vlakbij de
> pluspool van de accu.(let op : het snoer hoeft niet
> de startstroom zelf door te geven)
> Als ik die tegen de pool leg kan ik daarmee de
> motor starten. (Wel even in vrij zetten anders
> rijdt de auto over je heen)
>
> Afgelopen vrijdag , zaterdag en zondag deed zich de
> storing niet voor maar vanavond was het zover.
> Het contactslot is in orde!
>
> Dus zou volgens de garage de ECU gewisseld moeten worden.
> Ik wil echter absoluut niet de CC kwijt.
> Daarom de volgende vragen:
>
> A.Kan een ECU van een andere 8 gemonteerd worden
> zonder dat er een nieuw softwareprogramma nodig is?
> Hiermee zou ik willen testen of de storing
> inderdaad weg is of dat er toch nog iets anders aan
> de hand is (los contact/stekkertje, etc.
> B.Is daarna mijn oude ECU weer te monteren zonder
> dat er een nieuwe software nodig is?
>
> Stel dat de ECU incl. software toch vervangen moet
> worden kan ik me nog 2 oplossingen voorstellen:
>
> 1. De oude ECU laten zitten en het starten via een
> startknop doen die hetzelfde doet als dat snoertje
> tegen de pool leggen.
> 2. Een ander type , aftermarket , CC inbouwen zoals
> ik dat op de meeting in Veldhoven bij iemand zag
> (ben even kwijt wie dat was.)
>
> Ik zal de garage natuurlijk eerst melden dat ik een
> RX 8 met CC heb gebracht en dat ik ie zo terug wil
> hebben.
> Wie kan mij helpen??
> Bedankt Ton,
>
> Intussen zijn er weer nieuwe ontwikkelingen:
>
> Het startprobleem is weer terug.
> Maar weer naar de garage.
> Kunnen ze verder zoeken en natuurlijk de oude ECU
> er weer in zetten.
> Hopelijk krijg ik mijn CC weer terug?!
> En dat 2 dagen voor ik op vakantie ga.
> Sinds gisteren is mijn nieuwe ECU voorzien van de
> laatste software update.
> Resultaat : Nul (zoals te verwachten was)
> Bij ophalen startte de auto gelijk niet.
>
> Wordt vervolgt!
>
> Nu nog de CC terug zien te krijgen.
> De Rex loopt zelfs iets beter: het soms moeizame
> toerengebied rond 6000 toeren is weg.
> Of dat zo blijft en of dat aan de update ligt of
> zelfs aan die aardklem, is (nog) niet duidelijk.
> Er was een geroeste aardklem met een meetbare weerstand.
> Welke aardklem het precies was moet ik nog vragen ,
> maar toen de aardklem ontroest was was er daar geen
> weerstand meer.
> Probleem is volgens de garage dat de computer op
> een spanning van 5 volt loopt en dan is een kleine
> overgangsweerstand in een aardklem al voldoende om
> problemen te krijgen.
> Zelf had ik al eens de aardklemmen in de buurt van
> de accu gecontroleerd
> En sinds vrijdag is de storing (geheel niet
> ronddraaien van de startmotor) niet meer opgetreden.
> Ook is er nog een relais in de zekeringskast vervangen.
> Die was ook niet goed volgens de garage, maar toch
> was dat niet de echte oplossing(??)
> Hoera! En dat voor een stom stukje software, die
> hele computer weer overbouwen. Dat moet eenvoudiger
> kunnen, zou je denken.
>
> Snap ik alleen niet hoe dat kromme pinnetje wel
> werkt als ie koud is en niet als ie warm is.
>
> Op het duits forum wordt melding gemaakt van nieuwe
> boegies en een nieuwe ,sneller draaiende,
> startmotor voor mensen met startproblemen.
> Dit is zelfs bekend bij de nederlandse importeur ,
> want daar maakt Edthedutchman uit Eibergen melding
> van.
> Nu weet ik dat er hier nog meer mensen zijn met
> startproblemen
> En dan bedoel ik niet de problemen bij koud verplaatsen.
> De nieuwe startmotor draait de motor met een hoger
> toerental rond bij starten en daardoor is er meer
> compressie.
> Zelf heb ik dit probleem nog niet gehad , maar ik
> moet zeggen dat de motor inderdaad vrij langzaam
> ronddraaid.
> En dan staat mijn 8 ook nog altijd s'nachts binnen.
>
> http://www.r-x-8.de/wbb2/thread.php?threadid=6726&sid=&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=4
Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill