> De oliekoelers zijn bij de RX 8 flink overbemeten,
> dus de verminderde luchtdoorlaat door de
> dichtgeslagen vinnen, zal niet erg zijn.
> Outjer:
>
> De oliekoelers op de RX-8 zijn ONDERbemeten.
> Olietemperatuur loopt veel te snel op, en als het warm
> is buiten, dan krijgen de koelers de temperatuur niet meer
> voldoende naar beneden.
> Op de facelift zitten niet voor niets grotere
> oliekoelers en zijn
> de luchtgaten in de bumper vergroot.
>
> FYI
>
> Ben
> Outjer:
>
> De oliekoelers op de RX-8 zijn ONDERbemeten.
> Olietemperatuur loopt veel te snel op, en als het warm
> is buiten, dan krijgen de koelers de temperatuur niet meer
> voldoende naar beneden.
> Op de facelift zitten niet voor niets grotere
> oliekoelers en zijn
> de luchtgaten in de bumper vergroot.
>
> FYI
>
> Ben
> Dat er geen thermostaat in zit is eigenlijk HET probleem!
> In de winter duurt het heel lang voordat de olie op
> temperatuur is, met een thermostaat is dat probleem
> opgelost.
> Enkele jaren geleden waren er op het duits forum meerdere mensen die een olietemperatuur meter inbouwden.
> Wat me daarvan herinnerde was dat die gasten daarna in de weer gingen met afdekkingen van de oliekoelers.
> Zo laag bleef de olietemperatuur. Er zit immers geen thermostaat in het oliecircuit.
> Nu ben ik weer "even" door die threads gelopen.
> Ik vond een opmerking van een rijder die in de zomer bij 30 graden met volgas op de autoweg (235kmh) met zijn HP een temperatuur bereikte van 140 graden.
> Dat is best wel hoog.
Powered by mwForum 2.29.7 © 1999-2015 Markus Wichitill