
Beetje laat , maar hier mijn verslag.
Zaterdag om 15.00 aangemeld voor de jaarvergadering en de papieren voor zondag in orde gemaakt.
Tot 18.00 u vele toespraken.
We hadden een hotel op 4 km van het circuit.
Voor 35 euro incl ontbijt! Wel een kerkklok in de buurt , helaas.
Zondag vroeg op en naar het circuit.
Dat was helaas geheel in de mist gehuld , en de eerste run vertraagde ruim een half uur.
Omdat er erg veel motorijders hadden aangemeld ,waren er nu 2 groepen motoren en 3 groepen auto's
We waren met 3 rexen en later kwam er nog een van de Nordschleife langs.
Al in de eerste ronde bleek dat de baan toch al droog was en ik dus eigenlijk al met slicks had kunnen rijden.
Ik heb de hele run met Carsten opgereden.
Die was ook in hetzelfde hotel geweest en hij was met zijn C-combi exact even snel.
Zijn specialiteit is driften ...
Toen ik in de laatste ronden de DSC uitschakelde ging ik in de Dunlop Kehre in de rondte.
Gelukkig niemand in de buurt.
De volgende ronden heb ik in die bocht in de derde versnelling gereden.
Kun je je beter concentreren zo snel mogelijk de bocht te maken en verlies je minder snel de controle.
In de 2e run had ik een veel beter gevoel en controle door de slicks.
Toen ik echter een oude Uno turbo uitremde in dezelfde dunlopkehre was ik de rex weer bijna kwijt.
Daardoor was ie toch weer aan mij voorbij.
Hoewel ik sneller door de bochten kon ,liep ie wel weer steeds uit op het rechte stuk.
Zeer lastig en hoewel ik er vlak achter hem zat werd ie niet zenuwachtig.
Toen we enkele langzamere auto's passeerden had ik eindelijk een sneller spoor.
Ik had toen Ute mee in de auto.
In de laatste run stond ik helemaal vooraan opgesteld.
Werd ik echter voor de start eruit gehaald omdat slicks niet toegestaan bleken.
Toen ik 15 minuten later weer de gewone banden eronder had was mijn groep al onderweg.
Kon ik toch nog met de volgende groep (en laatste) mee.
Daar kreeg ik het aan de stok met een Opel Kadett C GT/E .
Ik had nu de lucht in de banden op 1,7 bar koud (=2,2 warm) en dat ging beter als in de eerste run.
Uiteindelijk moest ik die kadett toch laten gaan.
Ik na afloop naar hem toe.
Bleek zijn GT/E (115 pk) geheel standaard.
Die oudere heer vertelde zijn geheim:
Semi slicks , geen fouten maken en steeds zuivere lijnen rijden.
Zoals ik wel vaker heb geschreven: Minder is meer.
Ofwel niet forceren.
Outjer