
Toevallig liep ik daar afgelopen week ook aan te denken en n.a.v. jouw vraag vanmorgen ben ik het eens even op een rijtje gaan zetten.
Het stuurgedrag en de wegligging, ervaar ik nog iedere dag al buitengewoon plezierig. Dat de acceleratie pas laat op gang komt, maar daarna wel erg leuk is, wist ik van tevoren (uitgebreide proefrit gemaakt). Misschien missen we "de duw in de rug" bij het optrekken, maar wat gaat dat ding toch lang door!!!! En hoewel je eraan went en ook ik, net zoals Eric, steeds harder wil, is de 8 allerminst langzaam te noemen.
De kwaliteit van het audiosysteem en van het navigatiesysteem vind ik ronduit matig. Het zou ook in mijn ogen beter geweest zijn als e.e.a. optioneel was, dan kun je zelf kiezen (voor iets anders wel te verstaan, de audio in mijn vorige auto was echt veel beter en dat mis ik nog steeds).
Het uiterlijk begint na een paar maanden te wennen. Ik besef niet altijd meer dat ik in een heel bijzondere auto rijd (behalve als je met je raam open in de stad allerlei mensen opmerkingen hoort maken), maar toen ik hem vanmorgen weer gepoetst had en ik er voor de show mee naar de dealer ging (zien ze hem ook een keer als hij schoon is), werd ik zelf ook opnieuw enthousiast.
Dat het benzine- en olieverbruik nogal hoger is dan van een aantal andere sportieve auto's, neem ik maar voor lief.
Of ik hem ooit inruil voor een nieuwe RX-8 weet ik niet. Misschien zijn er dan wel andere hele leuke auto's op de markt.
Maar als ik mijn 8 nu zou kwijtraken (om welke reden dan ook) zou ik onmiddellijk een nieuwe bestellen!!!! Op dit moment zijn er naar mijn mening geen betere auto's voor hetzelfde geld. En verder heeft er geeneen een rotatiemotor ;)