
Hallo Andreas , Matex , Caecil en Rembrandt.
Zeer bedankt voor de foto's en het gezelschap!
Nooit geweten dat Zandvoort zo'n prachtig circuit is!
Er zitten werkelijk prachtige bochtencombinaties in.
Pas na 1 uur rijden zat ik in een goed ritme en waren de lijnen, schakel en rempunten constant.
Wel kun je aan de baancondities (vooral curvestones) zien dat de baan vrij oud is.
Jammer dat er geen passagiers meemochten (volgende keer zal ik informeren naar de ontheffingsmogelijkheden)
Omdat ik nog geen vervangende Marangoni slick had , heb ik gereden met slicks achter (en de gewone Vredestein ultracs voor)
Bandenspanning : 2,3 bar warm , rondom
De DSC had ik (gedeeltelijk) uitgeschakeld (eenmaal kort drukken).
Met DSC ingeschakeld wordt er vrij veel ingegrepen en slijten je achterremblokken te veel.
In totaal ongeveer 170 km gereden (precies een volle tank)
Er werd best fair gereden en er waren (bijna ) geen ongelukken.
In de laatste sessie ging ik met koude banden bijna in de fout.
Toen ik de Hunzerug opreed (2e versnelling , circa 80-90) brak ie vreselijk uit ,toen ik teveel gas gaf.
Ik zou werkelijk niet weten welke veiligheidssysteem het nog deed.
De BMW coupe rijder die ik net had ingehaald , zat eerste rang en kwam later vragen of ik toevallig met koude slicks reed...
Prachtig was ook de snelle Corvette Z06 505 hp.
Die knaap kon een aardig stukje sturen.
In de laatste ronde was ie hem echter ook helemaal kwijt.
Stond ie in het gras de verkeerde kant op.
Zonder schade, geloof ik.
Vrijdag 12 oktober en vrijdag 2 november zijn er op Zandvoort weer trackdays.