
Hier een kort verslag van de trackday :
-Omdat er erg weinig belangstelling was , had Stefan de prijs met 50 euro verlaagd tot 139 euro.
En dat was incl. alle dranken en enkele heerlijke koppen soep en een aansluitende bezichtiging van de Meyer scheepswerf (Giga cruise schepen!!).
-Uiteindelijk reden er 6 rexen waarvan slechts 3 van het duits forum (Stefan, de organisator zelf) Nostromo en ik.
-Er waren nog 2 hollanders! de A8(Diesel!) en de 350 CLS.
-Publiek was toegestaan.
-Het fotoverbod was strikt , het rookverbod niet.
-De heftigste auto was zonder twijfel de Supra. Rondom giga spoilers/uitlaat etc.. Helaas wel een automaat.
-De Lotus Elise's (In diverse uitvoeringen) gingen dus niet sneller rond als een RX 8.
Dat bevestigde ook Stefan die zowel met zijn RX 8 HP als met zijn gekietelde Elise meereed.
-Er werd verzocht alleen op de 2 rechte stukken in te halen/elkaar langs te laten en zodoende werd er zeer correct rondgereden.
-Helaas was er toch nog een ongeluk te betreuren: Er brak een wiel af van de TR4! Die sloeg over de kop en kwam zo in de grindbak te liggen. Gelukkig was de rolkooi sterk genoeg en kropen de rijder en bijrijdster er met wat schaafwonden en blauwe plekken uit.
-Zelf ben ik enkele ronden meegereden met een Lotus seven. Je weet wel : type Donkervoort.Geheel open en een rolkooi die voor mij dus zeker te laag is.Omdat zo'n ding natuurlijk geen enkele electronische hulpmiddelen heeft wordt een rijdersfout dus direct afgestraft. Hetgeen dus in de 3 ronde gebeurde: Vol in de grindbak , maar gelukkig stond de vangrail ver genoeg. Dat gebeurde op aanremmen voor een behoorlijk lastige bocht, waar mijn DSC geregeld aansprak.
-Zoals eerder gezegd is het circuit een exacte kopie van het korte Hockenheimcircuit.Alleen was er geen mogelijkheid om rond te lopen naast het circuit. En tevens waren er geen curbestones. Naast het asfalt lag direct de grindbak en vaak was het grind eruit gereden en was er een geul ontstaan. Zelf kwam ik slechts een keer 10 cm baanbreedte te kort.
- De voorremmen (oude schijven met nieuwe blokken) hielden zich goed en trilden zelfs minder dan met de oude blokken!! De achterremmen had ik na Spa op 18-3-06 nog gecontroleerd , maar waren halfweg de dag ook geheel op , zodat de slijtindicator ( een klein stalen lipje) inkwam , zodat er dus een flink gepiep te horen was.
-De twee ronden op de kombaan werden onder begeleiding met 160 en 200 km/u gereden.
Zelf even 218 op de klok gehad , maar hier kun je dus absoluut stressvrij 400 km/u rijden met je Bugatti.
Tjonge wat een ruime baan en een ruime bochten.
-Omdat er zo weinig auto's tegelijkertijd op de baan waren, was het niet zo afwisselend als op Spa.
Toch was er genoeg uitdaging om te proberen de bochten steeds optimaler te rijden.
Outjer