
Bedankt Baphi voor je reportage op de 3 forum's!!!
Was zeer de moeite waard.
De organiserende duitse Pistenclub is een zeer serieuze club (met veel niet onbemiddelde leden)
Gelukkig was er nog net een hoekje vrij voor enkele eenvoudige RX8-en.
Ontzettend veel ferrari's te zien.
Nooit geweten dat er een speciale raceklasse is voor oud(ere) Formule 1 wagens.
Die waren aan het trainen in de stromende regen!
Hoewel het niveau van auto's erg hoog was , waren er veel verschillen.
Waanzinnig om F1 auto's een 30 jaar oude corvette te zien inhalen.
De Gelbe Hexe van het Realizer team was flink aangepast.
De strategie tot nog toe was geweest:Hoever kun je komen in lange afstandsraces met een vrijwel standaard RX 8.
Voor dit jaar is wel veel gewijzigd.
De belangrijkste Aanpassingen:
-Volledig gestript interieur.
-Extra benzine tank : nu in totaal 90 liter.(lijkt mij geen overbodige luxe bij het verbruik op race snelheid)
-Accu verplaatst naar de rechterbijrijder-positie.
-Uitlaatdemper vervangen door een stukkie buis.Geeft een keihard geluid.
-Airco eruit.
-Rolkooi erin.
-race stoeltje
-Rondom nieuwe grotere remmen. Voor 6 zuiger , achter 4 zuiger.Gefabriceerd in Taiwan onder leiding van een ex-brembo werknemer.
-RX7 versnellingsbak!? heeft een kleinere sprong tussen 3 en 4.(de eindoverbrenging kan ook gewijzigd worden dmv. andere pignon en kroonwielen.)
-Andere veren en dempers.(veren bestaan uit 2 apparte, boven elkaar gemonteerde veren)
-De rijhoogte is middels schoefdraad instelbaar.
-Het camber was zo ingesteld dat de bovenkant van het wiel 4 graden naar binnen staat.Dit op advies van Yokohama.
-Brandblusinstallatie (ook onder motorkap)
-Koelluchttoevoer naar de voorremmen (dit zijn de kelkjes met slangen in de bumper)
-OZ velgen.
-racestuur zonder airbag.
Om al die veranderingen op elkaar af te stemmen is veel testwerk nodig.
De racedame die ik gesproken heb, had nog nooit op Francorchamps gereden.
Als je dan ook nog weet dat het DSC uitgeschakeld was en de toestand van de baan varieërde van nat tot verschrikkelijk nat, begrijp je dat ik daar veel respect voor heb.