
Zo, het heeft allemaal wat langer geduurd dan voorzien, maar ik heb mijn Rex weer terug.
De onderkant is roestvrij gemaakt en helemaal met roestwerende zwarte teerlak behandeld.
De dorpels zijn onderhanden genomen, de gaten gedicht, roestplekken behandeld en opnieuw gespoten.
De wielkasten zijn behandeld, lelijke plek en beginnende roestplekken zijn weg en deels opnieuw gespoten.
Alles bij elkaar heeft me dit nog geen 600€ gekost, ben erg tevreden met het resultaat en de kosten! En hopelijk kan ik er zo weer een aantal jaren mee verder rijden.
Ik had de monteur nog zo op het hart gedrukt: "Als je de auto start, ga er dan even mee rijden of laat hem een paar minuten stationair draaien." Maar iemand die de Wankel motor niet kent, denkt al gauw: "Waar gáát dit over?" En ja hoor, vorige week belde hij dat de Rex niet meer wou starten! Te vaak gestart en koud uitgezet, dus verzopen. Hij moest toen alleen nog aflakken en toen hebben we samen de auto op zijn plek geduwd. Paar dagen later was ie klaar, aanslepen dan maar!
Lang gezocht naar het klepje voor het sleepoog, zit goed verstopt! Schroefdraad waar sleepoog in moet verroest, lang bezig geweest om die erin de draaien en uiteindelijk slepen. Binnen honderd meter startte die en toen ben ik er meteen bijna 40km mee gaan rijden. Gelukkig zonder problemen, had me wel wat zorgen gemaakt, de motor is niet zo jong meer.
Maar hij rijdt en start weer prima (koud en warm), dus nu op naar Hoebeke voor de APK. Maar eerst naar huis, want ik ben nu nog in Polen.
Vanmiddag heb ik rondom de remblokken vervangen, heb dit keer Brembo blokken gemonteerd. De blokken vervangen was achteraf nog niet echt nodig, maar toch goed dat ik het gedaan heb. Bij de linker voorrem zat één van de centreerpennen vastgeroest, losgemaakt en weer goed gesmeerd, zodat de klauw zich weer goed centreren kan. Moet aan de rechter voorrem nog één centreerpen schoonmaken, die wil er nog niet uit, zit behoorlijk vast, maar dat doe ik morgen.
Km-stand is nu 237.500.
Vriendelijke groet Ger