
Is vast geen Mazda-garage (ofschoon die ook vaak geen bal verstand hebben van de RX-8); dit euvel komt meer voor; niets ernstigs; is meestal een slechte verbinding van de 2x connectoren (male/female) tussen elktr. stuurmechanisme en voeding/control vanuit de auto.
Deze connectoren (open en bloot in motorruimte; onderhevig aan weersomstandigheden) gaan vaak oxideren en geven dan geen goede verbinding meer met als gevolg uitval van stuurbekrachtiging.
Dit wordt nog in de hand gewerkt doordat de overflow van de motorkoelvloeistof precies boven deze stekker uitstort; tamelijk onhandig van die Japanners.
Stekkers zit laag tussen radiator en motorblok.
Reparatie:
A) schoonmaken, oxide weghalen; afvoerpijpje van overflow
verlengen/vernieuwen en niet boven de stekkers laten lozen
(heb ik zelf uit voorzorg ook gedaan).B) Je kan ook de stekkers elimineren door er een vaste verbinding van te maken, zie draadje USA-forum............hier zie je ook een foto met afbeelding/locatie van stekkers
http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/power-steering-definite-way-rule-out-harness-issues-251880/