
Vandaag was het dan eindelijk zover: Mijn circuitdoop met de Vette !!
Driemaal eerder niet gelukt.
Te nat, te mistig , te donker, te druk.
Nu geen uitvluchten meer...
Hotel was al 3 maanden eerder geboekt.
Op weg naar Zandvoort zaterdag nog FF bij Kees in Rilland langs geweest.
De 4 rotor van dichtbij bekeken. Wat een mooi project.
Hij gaat er nog benzine-inspuiting opzetten.
En ie komt naar het Rotarystock op 7-7-13.
Wat jammer dat ik dan niet kan, had hem graag horen lopen.
Daarna koffie in Zwijndrecht bij Arton. Daar trof ik nog een Z06 rijder (Peter).
En de zwarte getunde Z06, die al langer te koop stond, was er ook.
Met zeer speciale motor, opgebouwd volgens GT3 specs. 630 pk!
Hij ging komende week naar een nieuw baasje!
Na een wat rusteloze nacht in het hotel in Haarlem lekker ontbeten.
Buiten scheen de zon en dwarrelde de sneeuw...
Hmm. Naja, dat was zeker te weinig om de straat nat te maken, dacht ik.
Dus niet.
Het circuit lag er nat bij
De eerste groepen (sport en toer) reden een droog spoor.
We reden in de snelste groep: Supersport.
Die is normaal wat minder bezet. Maar wel met een hoog raceauto-gehalte...
Mijn verwachting dat eenmaal op het citcuit, alles op zijn plaats zou vallen, kwam uit.
Na 2 ronden geven de banden goede grip, voor straatbanden dan. (Michelijn Pilot Sport, nee niet de Cup)
Maar vergeleken met de rest van het veld, die op semis of echte slicks reden natuurlijk geen vergelijk.
Wel lollig, de diesel raceseat's gingen me op het bochtengedeelte royal langs.
Maar op het rechte eind fiets je er met grootste gemak weer voorbij.
Met de traction control in de straatstand was niet te rijden.
Werkelijk elke bocht in het regelbereik.
De competitie mode ging veel beter.
De combinatie straat banden en race remblokken is niet ideaal.
Bij elke forsere remactie zie je de hele tijd het ABS lampje oplichten.
De bandenslijtage na 100 km is dan ook groot.
Tot mijn grote opluchting is het gooi en smijt weggedrag vergelijkbaar met de Rex.
Alleen is de tijd dat je volgas rijdt wat korter...
Om het wat makkelijker te maken, uiteindelijk alleen de 3 en 4 gebruikt.
Ook het beperkte achteruitzicht met de rolbeugel stoorde me niet (meer)
Ik had een extra binnenspiegel gemonteerd, om onder beugel door te kijken.
Wat een superdag.
Geen moment in moeilijkheden gekomen.
Erg leuk om ook Michel en Ton te treffen.
Foto's volgen nog.
Outjer