
frozenlips:
> Ik heb in nederland begin dit jaar nagevraagd voor
> een montageplaat met ventilatie om de levensduur
> van de bobines te verbeteren. deze was helaas niet
> te leveren. dus ik denk er nu aan om er 1 zelf te
> (laten) maken
Je kan de bobines beter isoleren door een laag hittebestendig materiaal (z.g. "Keramikband" c.q zelfde materiaal om uitlaten te isoleren) tussen bobines en draagplaat aan te brengen; zie link:
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?pid=16808;hl=hittebestendig........geboorde gaten laat n.l. te veel hittestraling van de motor door denk ik..........
Ik heb zelf een dubbele laag hittebestendig keramisch vezelmateriaal/band (dikte 2x2mm; lxb = 200x100 mm) onder de spoelen aangebracht, welke de spoelen ruimschoots afschermen (ook zijkanten); hitte-bestendig tot 1260 gr. C; enorme isolatiewaarde; inkl. 3mm verhoging van vastzetpunten spoelen, omdat ze anders bij aandraaien verwringen...........dergelijke tape wordt ook (in smalle uitvoering) vanwege thermische isolatie om raceuitlaten gewikkeld.........
http://cgi.benl.ebay.be/Keramikband-Thermoband-Hitzschutzband-200mm-1260-C-Neu-/120458800052
NB. Heb hetzelfde materiaal ook in de accu-bak aangebracht {waarin GSM-accu (Exide Maxxima 900DC-deep cycle) zit welke in principe warmtegevoeliger is} om accu iets meer af te schermen van stralingshitte motor..........overigens heeft de accubak zelf van fabriekswege een versluchtinlaat zijdelings t.p.v. de grille en moet er een luchtcirculatie-ruimte in accubak vrij gehouden worden ter koeling accu.
mvg, Ruud