
Met het starten volgde ik altijd de genoemde procedure (eigenlijk omdat ik het altijd al zo deed, dus per ongeluk).
Contact aan, gordel om, wachten tot mijn Garmin navigatie/handsfree opstart, koppeling intrappen (doe ik altijd bij elke auto), starten en na 1 of twee slagen iets gas bijgeven (doe ik altijd bij elke auto) en de Rex slaat direct aan.
Daarna draait hij altijd rond de 2500 toeren (choke??) en na een paar seconden rij ik weg.
Bij warme motor doe ik altijd hetzelfde (alleen draait hij dan daarna maar rond de 1000 toeren) en hij start altijd net zo snel.
Ik heb nooit startproblemen gehad met mijn Rex, behalve in den beginne, toen ik hem (vanwege gewenning met een diesel) met wat te weinig toeren wou laten wegtrekken bij een stoplicht. Dat is mij twee keer overkomen en alleen dan startte hij iets slechter.
Het uitzetten van de motor had ik nooit gedaan zoals op de instructievideo is te zien.
Ik heb het één keer gedaan na het zien van de video, maar vergat het al snel weer daarna.
Maar aangezien ik nooit startproblemen heb gehad met mijn Rex, ben ik daar ook niet zo bewust mee bezig en weet ik ook niet of ik die stop procedure ga volgen.
Helemaal onlogisch klinkt de uitleg niet, maar de motor is toch net zo goed gesmeerd als je aan komt rijden en hem normaal uitzet??
Mvg,
Ger