
Verder nog allerlei andere werkzaamheden aan de RX-8 (kopie uit
"Database met RX-8'en is online"), zie hieronder voor diegene die het interesseert:
(Door Mazda-dealer op kenteken gezet (0 km) dd 31-03-2008, door mij als eerste berijder gekocht (0 km) en bereden vanaf 01-05-2009.)
Het volgende
direct vanaf nieuw vervangen/gemonteerd.......................:
• nieuwe Exide Maxxima 900 'Deep Cycle' AGM accu (ronde cellen), isolatie in accubak aangebracht t.b.v. bescherming tegen motorwarmtestraling;
• 4 st. OEM bobines laatste type (incl. hitte-isolatie aan onderzijde bobines door toepassing van een hittebestendige keramische laag tussen bobines en draagplaat);
• 4 st. NGK bougiekabels; (bob./kab. te vervangen elke ca. 35-50.000 km);
• 4 st. NGK bougies laatste type; (bougies te vervangen elke ca. 25.000 km);
• zwaardere, 2 kW OEM startmotor
• b.g. OEM delen v.n.l afkomstig uit USA, 4 st. bougies uit UK i.v.m. juiste warmtegraad v.d. leading bougies, t.w. RE8C-L;
• onderzijde/wielkasten cpl. professioneel laten tectyleren;
• zelf dinitrol roestbescherming aangebracht rondom (360gr.) in de naden van achterdeuren, motordeksel, bagageklep/derde remlicht (alles ge(de)monteerd);
• koppelingspedaalversterkingsset aangebracht, ter voorkoming v.d. bekende scheurvorming pedaalophanging;
• stekkerverbinding voor- en achteras van sensoren niveauregeling xenonverlichting afgekit ter voorkoming vochtinslag waardoor inwendige oxidatie van sensor;
• linker oliekoelleidingen getectyleerd;
• achteruitrijsignalering;
• komfortrichtingaanwijzer, knippert nog 4x na 1x aantippen;
• digitale olietemperatuurmeter t.p.v. en verdekt ingebouwd in asbak;
• ik pas "Premix" toe (sinds km stand 10.000) d.w.z. toevoeging van synth. 2-taktolie aan benzine mengverhouding 1:135, standaard OMP in werking;
• motorolieverversen elke 7.500 tot max.10.000 km, synthetische motorolie 0-5 en 10w40; e.e.a. met behulp van een "Pela Oil Extractor 6000CC" waarmede via de
oliepeilstok-opening per beurt bijna 5 ltr motorolie (van de totaal 6,7 ltr. motorolie = motor + oliekoelers) kan worden afgezogen (i.p.v. 4 ltr. via std. methode/aftapplug);
• airco-leidingen extra geïsoleerd;
• professionele dagrijverlichting "Philips LED Daylight 8" aan bovenzijde luchttoevoeropeningen oliekoelers, e.e.a. conform eisen RDW m.b.t. positie en hor./vert. stralingshoek;
• 12V elektr. contactdoos in onderzijde voorbumperspoiler om accudruppellader-stekker gemakkelijk aan te sluiten;
• led-stadsverlichting;
• waarschuwings-knipperled op tunnelconsole bij geopende bagageklep, ter voorkoming leeglopen accu;
• 'Filtermag' magneet rondom oliefilter;
• verbeterde afdichtingen achterlichtunits;
• anti-diefstal-wielmoeren 20 st.;
• digitale voltmeter permanent aangesloten op accu, gemonteerd in opberg/schuifvak middenconsole.
• plastic beschermstrip op beide onderdorpels ter voorkoming roestvorming (tgv. schuren zand/water etc. door beweging van deurrubbers op de lak van de onderdorpels)