
Hee Bart,
Dat wou ik ook net schrijven!
Hoewel mijn eerste circuitervaring net op Spa was op 29-10-2005.
Hier mijn verslag van toen:
Wat een waaaaaaaaaaanzinnege dag!!!!!!
Dacht dat er naast de franse RX 8 club niet zo veel bijzonders te zien zou zijn.
Volstrekt ongelooflijk hoeveel automaniakken er waren.Zo reden er Porches in alle soorten, Impreza's, S 2000 ,Z 350, Lancers,maar ook Lotussen en zelfs Skyline's met 700 pk !!!!!!!.Alsof je in een film reed, maar dan echt.
Daar ben ik dan 46 jaar voor geworden om voor het eerst voluit op een circuit te rijden.Godzijdank was er genoeg respect voor elkaar om elkaar (net) genoeg ruimte te geven. (Hield soms niet echt over , hè Caecil).
Dan nu enkele woorden over de RX 8:
-Wat een ongelooflijke balans.De auto doet gewoon exact wat je zelf wilt en je kunt hem prachtig in een bocht gooien.
-De banden krijgen verschrikkelijk op hun mieter.De rubber wordt er in rolletjes afgeveegd en gaat dan vlak ernaast midden op een blok zitten. Ziet er niet uit gewoon!!Zelfs na de rit naar huis is dit nog aanwezig.
-Ongeveer 250 km gereden gedurende de 6 ritten.Daar ben je dus gewoon de hele dag mee zoet (naast de vele bezoekjes aan het toilet natuurlijk)
-Tijdens de 4e rit begon de auto opeens in te houden, even later ging het reserve lampje aan en weer 5 km verder stond ik stil en kon ik wachten op de sleepwagen !! Na tanken deed alles het weer.
-Het verbruik op race tempo is dus een ongelooflijke 1:3 !!!. Kon mijn ogen niet geloven.Je rijdt circa 3 % in de 2, 25 % in de 3 en de rest in de 4 zodat je dus nergens in de 5 komt.
-De stabiliteitscontrole maakte overuren.Als je de dubbele linkerbocht met 165 km/u iets te hard inging vlieg je zonder dit systeem er gewoon af. Tenzij je Verstappen heet natuurlijk.
-De remschijven leken zo krom als een hoepel want ze trilden als een gek. Maar van fading was geen enkele sprake.En na afkoelen was het trillen ook weer weg.
-Als er na 20 minuten rijden de vlag gezwaaid werd en je na een uitloopronde (grotendeels op volle snelheid natuurlijk) weer naar de pits ging was je kletsnat van het zweet. Ook door de verplichte helm.
-De koni's werken op het mooie vlakke asfalt perfect. Nooit last gehad van rollen of nadeinen
http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=439Outjer