
Hier een kort verslag van de vergadering en de trackday.
Gisteren op de vergadering veel mooie woorden van de nieuwe ringeigenaar en van de DSK.
Volgens de nieuwe eigenaren is alle ophef over het voortbestaan van de Ring niet nodig..
Concreet:
Ze hebben een nieuwe overeenkomst met de industriepool.
Daarbij ging het natuurlijk over geld. Maar dat is dus blijkbaar geregeld.
De industrie (lees de grote sportauto fabriekanten) dreigden helemaal weg te blijven
Ook de DSK heeft na lang overleg weer een overeenkomst.
Wel zullen de trackdays op de Nordschleife veel duurder worden.
Hoeveel wilden ze nog niet zeggen, maar binnenkort staan de eerste 2 data op de NS op de DSK site en dan zal er ook een prijs bijstaan.
Deze 2 data zijn zeker: 4-5-11(woensdag) en 10-10-11 (maandag)
Er volgt mogelijk (en hopelijk) nog een 3e datum.
Jammer genoeg is 4-5-11 midden in de meivakantie en zal ik er niet bij zijn.
Vorig jaar heeft de DSK motor trackday op de Sachsenring veel minder motoren getrokken als nodig om geen verlies te lijden.
Dit jaar is opnieuw een trackday op 29.08.2011 , maar om zeker te zijn dat er genoeg volk komt, hebben ze er nu een gecombineerde auto en motor dag van gemaakt..
Immers er zijn nog slechts weinig motoraanmeldingen en ze moeten binnenkort de knoop doorhakken.
Dus als jullie nog twijfelen..
Het schijnt een erg leuke baan te zijn.
Toch eens opzoeken hoever dat vanLimburg af is....
400 euro voor 2 dagen met instruktoren.
Dan de trackday van vandaag:
Er waren 2 autogroepen en een motorgroep.
Nouja motorgroep: 4 man. En in de 2e run nog 1. Wel een volhouder.
Nu was het hartstikke nat en koud in de ochtend maar ongelooflijk:
De baan werd in de middag droog. Toen was laatste motor net vertrokken....
Zelf heb ik met de auto 2 natte en 2 droge stints gereden. (zowat 200 km totaal)
Heerlijk, om de 4 maanden winterstop weer achter me te laten.
Geen verdere Rexen te zien. Ute was niet met de Rex maar met de Smart Roadster . Die stond op winterbanden
Ik had voor de zomerbanden gekozen en de (oude) brigdestones deden droog en nat best goed.
Op de terugweg wel nog wat natte sneeuw gezien maar gelukkig niet op de baan
Foto's volgen nog.
Outjer