Ik heb de motorsteun aan de rechterzijde (bij uitlaatspruitstuk) preventief vervangen, omdat ik een soms een klein beetje speling voelde bij gas loslaten en dat vind ik irritant. Motorsteunen schijnen een zwak puntje te zijn van de Rex, in de US zijn er erg veel vervangen nav slecht stationair en schokken. Reden is de hete uitlaat vlak bij de steun. Na inspectie van de mijne bleek dat de linker helemaal goed was, maar de rechter was toch niet 100% meer, eerder 80% en dat vind ik niet goed genoeg. Je kon zien dat de motor iets te ver doorgezakt was. Je kan dat zien omdat de steun te hoog in de bracket zit. Bij een kapotte steun zit hij er helemaal tegenaan.

Na demonteren even geinspecteerd, en het rubber aan de onderkant kon helemaal ingedrukt worden, was erg slap, en dat terwijl dat bij de nieuwe steun niet het geval is.
Oud en nieuw (die rotzooi is van de regen):

Auto opkrikken, assteun eronder, wiel eraf, en de krik onder de motorbracket zetten om de motor iets los te krijgen van de steun. 2 Bouten en een moer losdraaien (wat gaat die moer trouwens moeilijk zeg pffff, je hebt ook een diepe dop nodig). Best een rotklus, want ze zitten goed vast, en je kunt er moeilijk bij.
Nieuwe steun op de plek gezet en weer vastgedraaid:

Beetje lastig te zien, maar de steun zit veel beter in het midden nu.
Na een klein testritje richting de winkel is de eerste indruk in ieder geval goed. Bij gas loslaten voel ik totaal geen speling meer, en zo hoort het :) Stationair lijkt niet te bestaan, het is net of de motor uitstaat. Oppakken van de koppeling bij het schakelen voelt ook vloeiender nu.
Hopelijk blijft het zo, moet nog een lange rit maken dus tijd zal het uitwijzen.
De motorsteun heb ik bij Mazdarotaryparts besteld, kostte in totaal met verzenden 150,-.
Dus heb je een klein beetje gevoel van speling of iets minder stationair, even die steunen controleren :)