
Wat een prachtige dag gisteren weer!
Om 8.30 u in de Eifel onderweg naar het circuit vroor het nog 1 graad!
Ongelooflijk dat de hele dag de zon scheen (in de middag bijna 20 graden) en de baan was natuurlijk geheel droog.
De semi-slicks deden het super.
Ook de Rex liep als een trein.
Op het lange volgas stuk bergop vanaf Bergwerk waar ik normaal niet harder dan 165 haalde, tikte ik nu 180 aan.
Dat is dan zonder passagier (dat kost 4 km/h)
Zou dat misschien komen door de lege kat?
Verder heb ik sinds de laatste keer (In juni) niets veranderd aan de auto.
Ik had slechts een betalende klant.
Maar die kreeg waar ie voor gekomen was.
Na 3 ronden begon ie misselijk te worden en stapte hij uit.
Later ging het weer en daarna wist ie een beetje de bochtenvolgorde en dat scheelt.
Hoewel ik er zelf ook niet echt tegen kan als ik niet zelf rij.
Andreas reed in de andere groep en we konden nu bij elkaar instappen en dat hebben we ook gedaan.
Door de Michelin sport cup banden heeft ie nu ook erg veel grip.
Echter in de standaard M3 stoel heb je niet veel steun en vloog ik elke keer in een rechter bocht bijna bij hem op schoot..
De 2e racestoel heeft ie al besteld.
Hij had de achterbank er maar uit gehaald omdat je met een kuipstoel toch geen achterpassagiers mag vervoeren in zijn 2 deurs coupe.
Lekker, die duitse regeltjes.
Maar goed, minder gewicht helpt altijd op het circuit.
Hij had het niet echt naar zijn zin, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ie in de ochtend met koude banden bij Flugplatz een flinke glijpartij had.
Pas na 3 heen en weer slingers had ie hem weer onder controle..
De 2 bochten bij Flugplatz moet je als EEN vloeiende bocht pakken. Met zowat 160 op de teller...
Mijn Toyos hebben eigenlijk geen opwarming nodig, maar uit zekerheid laat ik de eerste ronde (of in ieder geval de eerste halve ronde) de DSC aan.
Pas daarna gaat ie uit.
Er waren over het algemeen niet zo veel auto's in de baan en nu kon ik me vooral geconcentreerd op het rijden van zuivere lijnen.
In enkele bochtencombinaties waar ik het gevoel had dat het nog harder zou moeten kunnen heb ik wat andere lijnen geprobeerd en dat hielp.
Bij elkaar 18 ronden gereden.
En dat maakt mijn ringtotaal nu 85.
(in mijn verslag van juni schreef ik dat ik op 77 ronden stond maar dat moest 67 zijn.
Er waren nog 2 rexen aanwezig (een gele en een rode)
De duurste auto was waarschijnlijk een Mercedes SLS (die met de vleugeldeuren)
Ook een Porsche 9ff was er.
Natuurlijk ook Corvetten en GTR's.
Er staan nog geen foto's online, maar zodra die er staan, zal ik ze posten.
Ditmaal heb ik geen film gemaakt. (Ik moet nog steeds die van juni posten!
Dit was al weer de laatste trackday van 2010 en dus even een resume van het seizoen:
Dit jaar 7 maal op het circuit geweest. (5 banen)
Totaal 1700 km gereden (waarvan 1070 km op de Nordschleife)
Totaal 770 euro inschrijfgeld. (dat valt weer mee)
Outjer