
Beetje laat, maar hier mijn verslag:
Wat een heerlijke dag!
Wel veel politie aanwezig...
Er waren minstens 30 motorpolizisten gekomen die met hun Yamaha FJR ook rondjes draaiden.
Net echte mensen... Bij afstappen hoorde ik dat ze zwaar onder de indruk waren.
In de eerste motorstint gebeurde er in het 2e rondje een ernstig ongeluk.
De baan ging voor bijna 2 uur dicht.
Er was een motorrijder gevallen en de ambulance durfde hem niet op te pakken, dus kwam er een traumaheli.
En die bleef 1,5 uur staan op de baan.
Jammer dat de baan zo lang dicht was.
Maarja, zekerheid gaat voor alles bij ongelukken.
Ik heb toch nog 15 rondjes gereden. (5 + 3 + 4 + 3) en mijn totaal staat nu op 77.
Natuurlijk is het aftasten van de limiet met de auto veeeel makkelijker dan met de moto.
De baan is extreem hobbelig en op sommige stukken is de verkanting verkeert.
Op een van de snelste stukken, Schwedenkreuz, kom ik met 210 over een heuvel volgas aan.
Kort daarna even remmen naar 180 en links insturen.
Daar schoof ie over 4 wielen kort weg en ik snapte niet wat ik fout deed.
Ik schrok me kapot, want de tracktioncontrol en stabilteitscontrole stonden uit de ik weet niet of ik een uitbrekende rex op die snelheid kan opvangen.
Later ontdekte ik midden in die bocht een kleine verdieping/kuil.
Dat maakt de baan zo link en daarom duurt het echt vele honderden ronden voor je hem door hebt.
Bij Pflanzgarten heb een stuk waar de baan van links naar rechts en terug gaat.
Je ziet echter niet dat je gewoon precies rechtdoor moet sturen omdat het op en achter een heuvel ligt.
Toen ik in de eerste sessie boven op die heuvel zag dat ik niet precies had gemikt en iets te veel links zat, stuurde ik de auto te snel naar rechts.
En omdat de verkanting daar van links naar rechts gaat had ik niet genoeg grip voor die actie.
Ook dat was echt schrikken en daarna ben ik daar steeds even van het gas gegaan.
Ik heb nu 4 man hier enkele rondjes rondgereden.
3 daarvan waren flink misselijk.. (alleen Matex niet)
Hier het commentaar van een motormaatje, die ik vorig jaar in Zolder had getroffen en die me vroeg of ie eens mee mocht rijden:
:)
Outjes was ook daar met zijn Mazda RX8 en daar heb ik ook 2 x rondje mee gereden. Nondeknetter wat ging je mooi een hard over de baan en zeker die inhaalacties in de bochten zijn kix. Vet cool om mee te rijden en Porsches GT3 RS etc in te halen. Volgende keer zit ik wel liever zelf achter het stuur want na 2 rondjes er naast zitten, was mijn kop helemaal aan het draaien. Zelfs bij thuiskomst was ik nog kotsmisselijk, met de nadruk op 'kots', want daarna heb ik 5 x overgegeven.
'S avonds moe, misselijk maar wel zeer voldaan thuisgekomen en met een smile in mijn helm van hier tot Tokyo en terug.
Menner bedankt voor een onvergetelijke motordag en nächtes jahr sind wir wieder dabei!!!!
:)
In Spa heb ik, van de naar schatting 100 verschillende passagiers, slechts 3 man gehad die vroegen om te stoppen.
De Ring is gewoon nergens mee te vergelijken.
De Rex bleef het perfect doen, Geen problemen ondanks de extreme hitte.
Thuis gekomen hoorde ik wel weer een rammel in de uitlaat.
Zal wel weer een stukje uit de kat zijn losgekomen, dacht ik.
Nou, alles viel eruit.
Nu dus een kat zonder rooster...
Andreas met de M3 was ook lekker op dreef.
Hij had in de eerste 3 stints nog niemand langs zien komen.
Net niet.
Een supersnelle Lotus 2 eleven wilde hem net gaan inhalen toen de stint gedaan was.
Ik sta zelf niet op de film , want zijn kaart was al snel vol.
Wel had ik zelf een fotograaf mee.
Arnold reed de eerste 3 ronden mee.
Die had een filmcamera op mijn voorruit geplakt.
Na 3 ronden wilde hij eruit.
Had kramp in zijn rechterarm.
De deurhandel bleek sterker... (gelukkig).
De film heb ik nog niet gezien, maar ik ga vragen of ie hem op you tube zet.
De fotos van de organisatie staan al online:
http://www.racepicture.de/galerie/thumbnails.php?album=414Outjer