
Heerlijke dag vandaag in Zandvoort.
De organisatie is perfect. Geen wachttijd, geen keuring, geen briefing en altijd plek.
We hebben in de toerklasse gereden. Die was verreweg de minst bezette.
Zaterdag waren er trainingen geweest voor de Paasraces op maandag.
Het rennerkwartier stond vol met leuk racespul. Prachtig.
Na 2 natte sessies in de ochtend hebben we de derde laten schieten.
Dit was mijn 4 maal in Zandvoort en de eerste maal dat het niet droog was.
Vooral de hunzerug op is gemeen listig.
Gedurende dag gingen er daar ongeveer 30 man in de fout. Te vroeg op het gas.
Na de middag werd het droog en konden we 2 droge sessies pakken.
Lekker gummen.
Ik had de toyo's thuis gelaten (die spaar ik voor de Ring) en met een versleten setje Vredestein Ultracs ging het zowel droog als nat erg goed.
Nat op 2,4 bar en droog op 2,1 bar (oplopend tot 2,35 bar warm)
In onze 4e sessie gingen we als 3e en 4e van start.
Er stonden 2 BMW's voor ons.
De eerste BMW kon ik direct na de tarzan bocht langs en de tweede wou ik bovenaan de berg inhalen , maar daar was te weinig plaats.
Vlak daarna in de snelle rechtse bergaf ging ie er hard vanaf.
Natuurlijk vlak voor mij.
Kreeg ik de volle laag modder en gras (gelukkig geen stenen) over me heen.
Met de ruitenspoeier en wissers in de hoogste stand kreeg ik weer zicht...
De voorkant van de rex zag eruit of een rallye gereden had.
De laatste sessie (5) was weer kletsnat. Andreas was al naar huis.
Net geen tank leeggereden. In totaal 140 km.
In de supersport klasse reed een Corvette C6 Z06 met nederlands kenteken mee.
De man was Amerikaans en had hem in januari naar nederland gehaald.
Mogelijk ging ie hem in januari 2011 verkopen.
Dan pas mag ie hem verkopen zonder van die nare belastingen te betalen..
Hij had hem volledig circuit klaar gemaakt.
Op de vooras stoptech remmen. (de orginele corvette remmen gaan na 15 minuten faden)
Rolkooi, racestoel, Schroefveren en instelbare dempers op de achteras. (dus de orginele bladveer weg!)
Instelbare stabilisator op de achteras.
Achter had ie, ipv de standaard 19 inch, nu 335/30-18 inch michelin pilotsport banden.
De passende toyo's had ie al klaar liggen.
Verder een frontsplitter en achter een bescheiden spoilerrandje.
De motor was standaard, maar op de rollenbank was 475 pk op de achterwielen gemeten..
15 juli gaan we naar Assen. Is wel maar van 13.00 tot 17.00 u, maar dan kunnen we toch 4 maal rijden.
Maar eerst nog de Nordschleife (26-4) en Spa (31-5)
Ik heb zelf geen foto's gemaakt, maar ik hoop dat de organisatie dat wel heeft gedaan.
Outjer