
Het begon weer goed vanochtend.
30 km voor het circuit ging ineens het ABS en DSC lampje aan.
Nu heb ik in juli 2008 hetzelfde probleem gehad, toen ik in Spa was.
Aangekomen bij de Nordschleife, direct de zekering gecontroleerd, en die was stuk.
Nieuwe erin en even een testritje. Alles deed het weer.
Echter in de 2e bocht was het alweer prijs.
De rest van de dag dus zonder DSC en ABS gereden.
De racemode zullen we maar zeggen..
De eerste stint (4 ronden) was gedeeltelijk nat/vochtig en zonder ABS levert dat de nodige "schrecksekunden" op.
De andere 3 stints waren droog en dan mis je , dankzij de waanzinnige grip van de toyo's, het ABS en DSC niet.
Ik had eigenlijk pas later dit jaar zonder DSC willen rijden.
Op enkele langzame stukken stoort de DSC namelijk best hinderlijk.
Vooral in de caroussel.
Dat is dat hobbelige stukje combaan met betonplaten.
Daar kon ik nu echt lekker doorheen knallen.
Bij hard remmen vanuit topsnelheid mis je het ABS wel.
De Rex wordt dan wat onrustig, doordat de binnenste wielen slippen en je dus een zwarte streep trekt.
En de remweg is dan natuurlijk ook iets langer.
En natuurlijk net op momenten dat je iemand eruit probeert te remmen....
Ook Andreas en Carsten hadden remproblemen.
Andreas had 2 weken geleden nieuwe blokken achter gemonteerd en had na in totaal 27 ronden Nordschleife angst dat hij het einde van de dag niet zou halen.
Carsten had steeds na 2 ronden last van oververhitte banden.
Tja , met gewone straatbanden doe je hier niet veel.
Andreas had nu ook circuitbanden: De Michelin pilot sportcup.
Daarmee knalde hij net zo hard door de bochten als ik.
Thuisgekomen natuurlijk naar het zekerings probleem gaan zoeken.
De aansluitkabel van de trekhaak contactdoos was kaal geschuurd en gesmolten tegen het hitteschild van de uitlaat.
In die kabel zitten een stuk of 6 draden, en natuurlijk de belangrijkste (die van de remlichten) lag bloot.
Over enkele dagen volgen de foto's
Outjer