
Ik heb de uitgaven en kilometers van de afgelopen 4 jaar eens op een rijtje gezet:
2005 Spa: 300 km.
2006 Spa (3x) and Papenburg: 1200 km.
2007 Spa (2x), Zolder (2x), GP Ring, Zandvoort : 1450 km.
2008 Spa (3x), Zandvoort, GP Ring: 1300 km.
2009 Spa (2x), Zandvoort, GP Ring, NS Ring(2x), Zolder: 1950 km.
Upgrade cost van de RX 8 voor het circuit: 4200 euro:
Voorremmen: 2000 euro.
Schokbrekers(Koni) : 416 euro.
Velgen voor (semi)-slicks: 400 euro.
Sportkat: 575 euro.
Dikke stabilisatorstangen: 350 euro.
Race zitje: 500 euro.
Totale trackdaykosten zonder upgrade van de RX8 tot nu toe : 8800 euro:
Track entree: 3200 euro.
Benzine (op het circuit): 2500 euro.
Benzine (van en naar het circuit): 900 euro.
Voorremblokken (3x) en schijven: 900 euro.
Achterremblokken (5x): 400 euro.
Banden (semi)slicks (15x) (meest 2e hands): 900 euro
Dat is 1,5 euro per km
En dat is ongeveer 200 euro per uur.
Dat is veel geld en valt me eigenlijk tegen.
(had ik het maar niet uitgerekend)
En tot nu is de enigste schade een deukje in een velg.
Terwijl er nog geen sleutel op het motorblok is gezet (nu bijna 120.000 km totaal)
Outjer