
Even een kort verslag:
De dag begon... KOUD!
Na aangekomen te zijn even ingeschreven en Bart, die lekker in zijn Rex zat te wachten, een handje geschud.
Vervolgens kregen we in bocht 1 (de enige naamloze bocht van het circuit overigens) uitleg over het verloop van de dag, waar je bij het circuitrijden allemaal op moet letten en hoe om te gaan met snellere en langzamere voertuigen op de baan. Na deze uitleg mochten we naar onze wagens om de nummers op de voorruit te plakken en de pits binnen te rijden, terwijl we tevens van een transponder t.b.v. de geluidsmetingen werden voorzien.
Het volgende onderdeel was samen met een instructeur een paar rondjes over het circuit rijden waarbij rempunten en de bijzonderheden van elke bocht werden doorgenomen. Dit ging in groepjes, omdat ze nou eenmaal geen 25 instructeurs hebben... Toen we eenmaal in de pits weer stil stonden, moest "mijn" instructeur toch even kwijt dat hij het wel leuk vond om zo'n wankelmotor eens te horen zoom-en. :)
Nadat iedereen zijn instructeurrondjes erop had zitten, werd in groepen van 5/6 auto's achter een pacecar aangereden. Om iedereen de mogelijkheid te geven direct achter de pacecar te rijden en zodoende goed de ideale lijn te verkennen, werd op start-finish gerouleerd: de eerste auto moest dan telkens achter aansluiten.
Rond half 11 werd dit onderdeel afgesloten en konden we vrij rijden to 12 uur. In deze anderhalf uur heb ik 2 stints gereden van zo'n 25 minuten en natuurlijk een paar rondjes met de cameraman, zoals Bart al aangaf in zijn bericht hierboven (ik kan niet wachten!!). Dit ging errug lekker. :-D
Tijdens het hele gebeuren nog kennisgemaakt met de eigenaar van de Elise (Geert) op bovenstaande foto's. Na afloop zijn we met zijn 4-en naar de Otobar gegaan om daar van onze (inbegrepen) lunch te genieten. Damn, wat een enorme bak heerlijke spaghetti was dat!
Er heeft voorzover mij bekend niemand schade opgelopen tijdens deze dag. Ik heb wel nog wat sporen in het gras gezien aan de binnenkant(!) van de Sterrenwacht bocht en een overmoedige Civic rijder wist zijn wagen in de grindbak achter bocht 1 te parkeren. Verder schijnt de Skyline, die je op de foto's kunt zien, teveel herrie te hebben gemaakt... M.a.w. "Bye-bye, zwaai-zwaai"... ;)
Groet,
Pascal