
Na lang wikken en wegen ga ik dan toch mijn oude trouwe mazda mx-3 van de hand doen, maar als het goed is krijg ik er wel wat moois voor terug. Eergisteren naar bij Doornekamp naar onderstaande RX-8 gaan kijken en na 1 keer weglopen van de hoge prijs, de volgende dag wel gekocht nadat de verkoper nogmaals opbelde.

Naar het schijnt is dit een ingevoerd amerikaans exemplaar, want ik mis de boordcomputer en de climate control ( ik kan de temp nl niet op graden afstellen), maar ik heb er wel een electrisch schuif/kanteldak, een cruise control en dat Mazda Instant Mobility System op zitten.
Nu mijn bedenkingen:
Uiteraard ben ik op de hoogte dat het positieve deel van de Rex ook het zwakke punt is en daarvoor heb ik afgesproken om een compressietest te laten uitvoeren. Ik las dat de waardes rond de 8 moeten zijn? Is dit de waarde van een "gezonde" motor. De Rex heeft 47k gereden, dus ik zou verwachten dat het allemaal wel mee zal vallen, maar het is er wel weer een uit 2004 en dat zijn niet de beste motoren? Bij de proefrit merkte ik af en toe een kleine schommeling in stationair toerental van 50 t/m. Heeft iemand een idee bij welke waarde ik moet afzien van de koop? Ik heb wel een jaar garantie afgedongen op de motor bij de koop. Vraag ik me daarnaast af of deze RX-8 dan wel onder de verlengde garantie valt die op Amerikaanse modellen van toepassing is?
Dan heb ik nog het probleem dat ik een navigatie dvd van Noord Amerika erbij heb zitten en ik me afvraag wat er gaat gebeuren indien ik er de dvd van west europa in stop. Ik hoop dat dit gaat werken en ik geen problemen met de regio ga krijgen, dat zou wel een flinke tegenvaller zijn!
Als laatste heb ik nog de vraag, voor welke terugroep acties de mazda bij de dealer moet zijn geweest. Ik las iets van de remleidingen, de tankisolatie? en.....? Er was toch ook iets wat effect had op de Cruise Control? Dit zal ook iets zijn, waar ik zeker van moet zijn alvorens ik ook daadwerkelijk het geld ga overmaken!
Alvast bedankt voor jullie meedenken!