
Vanmiddag contact gehad met Prodrive. Het wordt een iets ander verhaal en wel als volgt.
Prodrive kan/wil niet het risico nemen dat wij nu voor 7 mensen een dag reserveren en dat er dan alsnog mensen afvallen. De baan wordt gereserveerd, instructeurs ingepland, etc.
Het risico komt daarom bij ons/mij te liggen. Ik heb inmiddels een aanbieding gekregen voor de club, een totaalprijs van 1.065,61 Euro, dit is 152,23 Euro p.p. bij 7 deelnemers.
Dit houdt in dat wanneer zich nog iemand aanmeld, de prijs per persoon dus lager uitkomt, maar dat wanneer iemand afvalt, de prijs per deelnemer omhoog gaat. (177,60 p.p. bij 6 personen)
Omdat er zoveel mogelijk mensen mee moeten kunnen (alle 7 oorspronkelijke aanmelders), dit meer tijd kost qua organisatie en een grotere financiële verplichting van mij richting Prodrive inhoudt, hebben we de datum voorlopig vastgesteld
op 20 februari a.s.
Deze datum is 10 werkdagen als optie neergelegd. Er moet dan definitief bericht over deelname zijn.
Nu wil ik die verplichting naar Prodrive wel aangaan, maar dan moet ik van jullie de absolute zekerheid hebben dat je zult komen de 20ste februari en mij zo snel mogelijk die 152,23 Euro per persoon betalen. Pas wanneer ik van iedereen de toezegging van betaling binnen heb, ga ik de boeking definitief maken.
Het programma ziet er als volgt uit:
> Hierbij bevestigen wij uw deelname aan de RijVaardig Training voor 7 deelnemers, welke zal
plaatsvinden op:
Zondag 20 februari 2005, op de Testbaan van de RDW te Lelystad.
De deelnemers worden ontvangen in Flantua's C-Air Café. Als bijlage treft u de routebeschrijving
naar Flantua's C-Air Café aan.
Tijdschema RijVaardig- & Antislip Training:
09.00 - 09.15 uur: Ontvangst van de gasten in het restaurant met koffie/thee en iets lekkers.
09.15 - 10.15 uur: Audiovisueel theorie gedeelte verzorgd door een ervaren instructeur van
Prodrive Training B.V
10.15 - 10.30 uur: Transfer naar de testbaan van de RDW
10.30 - 10.45 uur: De basis van goed én veilig autorijden. De juiste zithouding en
spiegelafstelling zonder dode hoek in de praktijk.
10.45 - 11.40 uur: Uitvoering van het 1ste cursusonderdeel door de groep.
11.45 - 12.40 uur: Uitvoering van het 2de cursusonderdeel door de groep.
12.50 - 13.45 uur: Genieten van een compleet verzorgde geserveerde lunch in het restaurant.
13.55 - 14.50 uur: Uitvoering van het 3de cursusonderdeel door de groep.
14.55 - 15.50 uur: Uitvoering van het 4de cursusonderdeel door de groep.
15.55 - 16.45 uur: Uitvoering van het 5de cursusonderdeel door de groep.
Na de training: Gezellige afsluiting van het programma in het restaurant.
· Evaluatie van de training;
· Uitreiking van de naslagwerkjes en certificaten.
Dit alles onder het genot van een drankje. Eventuele extra gemaakte cateringkosten zijn voor
eigen rekening.
Wij adviseren u vrijetijdskleding en waterbestendig schoeisel te dragen.
Let op! Het is om veiligheidsredenen niet toegestaan om toeschouwers mee te nemen naar de
training.
Het aantal deelnemers aan de training bedraagt maximaal 7 personen. Alle deelnemers zullen aan
de 5 onderstaande cursusonderdelen in willekeurige volgorde deelnemen. Middels een tijdschema
wordt er over de diverse onderdelen gerouleerd.
De cursusonderdelen van de RijVaardig- & Antislip Training
De cursusonderdelen van de RijVaardig- & Antislip Training zijn ontwikkeld door Paul Maaskant,
een autoriteit op het gebied van voertuigbeheersing en verkeersveiligheid. Kennis en ervaring
inzake verkeersveiligheid vergaarde hij bij de Algemene Verkeersdienst, "de Porsche Groep" en bij
het Politie Verkeers Instituut.
De basis van goed én veilig autorijden (15 minuten)
De juiste zithouding en een spiegelafstelling zonder dode hoek zijn essentieel om met goed gevolg
aan alle onderdelen deel te kunnen nemen. Daarom legt elke instructeur bij elke groep vóór
aanvang van het eerste trainingsonderdeel deze zaken individueel aan elke deelnemer uit.
1. Stuur- en manoeuvreertechniek (55 minuten)
De absolute nummer 1 van schadeoorzaken in Nederland wordt veroorzaakt door
manoeuvreerschades. Voor- en achteruit manoeuvreren lijkt gemakkelijk. Desalniettemin wordt
met deze handeling veel schade gereden. Op een divers, met zachte pylonen uitgezet parcours
oefenen de deelnemers de doorgeef- en overpak stuurmethode en leert men door middel van
optimaal spiegel gebruik voor- en achteruit manoeuvreren zonder de pylonen te raken.
2. Remmen en Uitwijken op glad wegdek (55 minuten)
Op het ruim 70 meter lange epoxy glijvlak wordt duidelijk gemaakt wat een verdubbeling van de
rijsnelheid doet met de remweg van een auto. Het onderdeel wordt uitgebreid met uitwijken van
waterhindernissen die spontaan uit het glijvlak naar boven spuiten. Aan het einde van het glijvlak
is een rechterbocht, zodat u én een noodstop maakt én moet sturen op glad wegdek. Tevens
maakt men kennis met de toepassing van ABS remtechniek (indien ABS aanwezig) en ervaart men
de voordelen en beperkingen van de diverse veiligheidssystemen op uw auto.
3. De bermoefening (55 minuten)
Bermongevallen, oorzaak van veel ongevallen met vaak dodelijke afloop. Op een speciaal
geprepareerd stuk asfalt voorzien van een epoxy glijvlak kunt u oefenen om veilig uit de wegberm
te sturen. Er is voldoende ruimte om veilig te laten zien wat er gebeurt bij te snel terugsturen naar
de weg.
4. Ongeval Vermijding Oefening (55 minuten)
Deze oefening traint de bestuurder in beslissingsvaardig handelen tijdens een onverwachte
opdoemende noodsituatie. Middels LED verlichting in het wegdek word een rem- en daarna een
uitwijkteken naar links of rechts gegeven. Het remmoment alsmede het moment van richting
aangeven kan in 10 stappen worden aangepast per bestuurder. Dit onderdeel wordt uitgebreid met
een praktisch gedeelte over rem- en stopafstand ter voorkoming van kopstaart aanrijdingen.
5. De dynamische epoxy cirkel (55 minuten)
Op een grote ronde asfaltvlakte voorzien van een epoxy glijvlak kunt u op een zeer veilige manier
de grenzen van de grip van de auto leren herkennen. Hoe reageert uw eigen auto op het moment
dat een bocht te snel wordt ingestuurd, en hoe reageert deze op een heftige stuur- of gaslos
reactie in een bocht. Na het herkennen wordt u geleerd om onder- en overstuur slip situaties op te
vangen.
Auto's:
De deelnemers maken gebruik van hun eigen auto's.
De kosten:
De kosten van deze totaal verzorgde RijVaardig- & Antislip Training, voor maximaal 7 personen
willen wij u eenmalig aanbieden voor EUR 1.065,61 Inclusief BTW.
Datum
Wij hebben vrijblijvend voor u gedurende 10 werkdagen 20 februari in optie genomen.
In de prijs is inbegrepen:
· Huur oefenlocatie;
· Persoonlijke begeleiding door twee deskundige instructeurs;
· Verzekering voor iedere deelnemer;
· Secundaire casco dekking voor elke deelnemende auto;
· Een persoonlijk certificaat, indien gewenst met logo/tekst opdrachtgever;
· Naslag werkje voor iedere deelnemer;
· Compleet verzorgde catering gedurende de dag.
Verzekering.
Tijdens deelname aan de training bent uzelf aanvullend tegen ziektekosten verzekerd door Prodrive
Training B.V. Tevens is uw eigen (lease) auto gedurende de uitvoering van de cursusonderdelen
door Prodrive Training B.V. verzekerd tot een maximum casco schade van EUR 25.000,--.
De verzekering die wij aanbieden is een primaire casco dekking. Bij een schade dient gewoon een
schadeformulier te worden ingevuld en opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij. Het eigen
>risico bedraagt EUR 250,--.
Roept u maar!!!! Wie biedt er 153 Euro voor zo'n leuk dagje spelen met je RX8 op 20 februari 2005?