
Ik had me voor 2009 2 doelen gesteld:
Nordschleife rijden en met de motor een circuitdag rijden.
Hier gaat ie dan:
Wat een waanzinnige dag gisteren daar in Zolder,
Iedereen krijgt een transponder.
Daarmee koppelen ze het geluid dat je maakt met je startnummer en daar worden de rondetijden mee gemeten.
Tja, ben niet laatste geworden in mijn groep (de snelste).
Maar verder dan een na laatste ook niet...
Toen ik al die mannen (en vrouwen !!) met bandenwarmers zag, vreesde ik al het ergste.
Ongeveer 90% reed op een R1, de rest op een R6.
En dan nog een oude FZR en ik..
Na de eerste sessie stond er een 2.08 op de lijst en was ik laatste.
Daarvan kon ik nog 2 seconden afrijden in de volgende sessies.
Met een een 2.06.2 als snelste in de 5e sessie.
De uitslag van de laatste sessie heb ik niet kunnen vinden, maar veel sneller was ik toch niet gegaan.
De snelsten waren een ongelooflijke 30 seconden sneller (dus 1.38)
Wat een onuitwisbare indruk heeft gemaakt was de waanzinnige accelaratie vanuit de bochten die veel gasten presteerden.
Op slicks of semi slicks liepen die van mij weg terwijl ze nog HELEMAAL plat in de bocht lagen, alsof ze voor me stonden bij het stoplicht en ik vergeten was de motor in de versnelling te zetten....
Gedurende de dag gleed/stuiterde de FJ tot 5 maal toe achter fors weg toen ik steeds in de 2e versnelling wegaccelereerde uit de verschillende chicanes.
Dat was me gedurende de voorgaande 15 jaar (zolang rij ik al op deze dinosaurus) nog niet gebeurd.
Ik wist wel dat de achterband het moelijk zou krijgen, maar de vellen hingen er nu aan...
Ik ben platter dan ooit gegaan.
Mag nog blij zijn dat ik er niet afknikkerde.
Verder vond de motor het zelf ook helemaal niet leuk.
Tot nog toe had ik alleen olieverbruik bij langdurig 220-240 km/u rijden.
Nu had ik na terugschakelen veel rookontwikkeling en ook ging heel vaak het olienivolampje aan, ondanks dat er nog genoeg olie inzat.
Ook na bijvullen tot net boven het maximum bleef het lampje knipperend branden.
De Bridgestone 016 voorband bleef het zeer goed doen , maar zag er ontstellend verschrikkelijk opgeruwd/vernaggeld uit.
Thuisgekomen waren de blokken VOOR totaal versleten en de schijven (bont en) blauw.
Hoewel geen echte fading moest ik wel de remhandel veel verder inknijpen dan ooit tevoren.
Hoewel ik zeer genoten heb, is dit met deze fiets niet voor herhaling vatbaar.
Ik ben op 8 november nog met de FJ op de GP baan van de Nürburgring maar naar de DSK dag op de Nordschleife op 20-7-09 op de motor ga ik niet.Zo heeft het geen zin.
De mooiste bocht vind ik de linkerbocht na de heuvel.
En dan vlak erna vol in de remmen voor de chicane. Heerlijk!
Pas halfweg de dag had ik een redelijk ritme te pakken.
Maar ik garandeer je dat het een lastig circuit is op de motor.
Er werden veel foto's gemaakt maar ik heb nog geen site kunnen vinden waar ze staan.
Outjer