
De update..
Gisteren is de Rex op allerlei punten nagekeken en er is hard gezocht naar een simpele oplossing van het probleem. Dit grapje kostte zo'n drie uur.
De gevolgen van het probleem waren al een beetje zichtbaar aan de bougies(die 2 weken geleden nog helemaal goed waren).
Na een goed gesprek(handig forum, dat weten hun ook) over injectoren kwamen we tot de volgende conclusie. 2 weken geleden kreeg ik het advies om om vanwege het gevaar voor overhitting niet boven de 5000 toeren te komen. Af en toe doortrekken om te testen was oké, maar niet te lang dus.
Voor mijn gevoel trok de Rex ook beter in de lage en midden toeren. Vooral vanaf de 3750 ging hij als de brandweer. Boven de 5000 ging het echter zwaar bagger. Het gebrekkige koppel was nog minder dan gewoon en voor mijn gevoel trok de mx5 zelfs beter.
Conclusie was dus eigenlijk simpel. De derde injector(5000+) zat nog verstopt. . Na een tijdje flink doortrappen en bochtjes uitacceleren even de snelweg getest. De begrenzer was weer onze beste vriend.
Ook in z´n 4. De 205 aantikken ging weer lekker vlot en soepel. Het lijkt er dus op dat het probleem weer opgelost is. Totale onkosten voor dat probleem.. 10euro Pro Tec fuel line Cleaner(aggresiever dan de vorige, na contact met fabrikant pas toegevoegd). Ik wilde zelfs extra betalen, het werd echter niet geaccepteerd.
Scholten, bedankt. ;)
Gelijk een verduidelijking met betrekking tot Scholten.
Ze zijn niet goedkoop in aanschaf van auto's. Je krijgt er wel een auto voor terug waarvan je zeker weet dat er niet mee geklooid is. Dat is een beetje hun handelsmerk.
De service is zeer goed en eerlijk en de onderhoudskosten vallen bij ons vrijwel altijd goedkoper uit dan volgens afspraak. Mazda Nooteboom kan daar nog een hoop van leren.