
Hi Philippe,
I spoke to your Exige friend friday (I forgot his name).
I have seen him in Spa for some time.
Nice guy and a splendid car.
Most be fun driving it in competition
The difference from driving trackdays is that here the distance between 2 cars is not 2 meters but 20 cm , as he told me...
@ Ronald: Was jij bij Casper? Bedankt voor de foto.
Donderdagmiddag was ik al in Zandvoort en omdat we een kamer hadden in het NH Hotel en we geen zin hadden 15 euro parkeergeld te betalen hadden we de auto's maar alvast binnen de hekken gezet.
Het NH hotel ligt pal voor de ingang van het circuit
Vrijdagochtend tijdens het ontbijt om 7.00 u zie je de vele raceauto's op een aanhangers aan je voorbij rijden.
Tijdens de aanmelding bleek dat we slechts 110 euro hoefden te betalen ipv 140.
Later bleek dat geen vergissing maar als compensatie voor het gewijzigde programma.
Er was een extra vrije training voor de Lotus-cup ingelast.
Wij mochten nu maar 3 maal 25 minuten rijden.
Daar hebben we wel heel erg veel lol gehad.
Mijn Toyo semislicks reden perfect.
Er was een oude Lotus (type voorloper 7) met een cortina 1600 cc dubbelnokker (630 kg, 120 pk , 4 gang) die vrijwel net zo snel was als ik.
Prachtige (schijn)gevechten.
Opgaand in de hunzerug was ie hem echter even helemaal kwijt en kon ik nog juist langs hem sturen.
Een ronde later was ie weer achter me.
Het leukste is dan als je elkaar later in de paddock opzoekt, hij het niet erg vond dat ik hem achter mij probeerde te houden en dat hij er ook van genoten had.
En dat terwijl je elkaar helemaal niet kent, tot dan toe.
Hij had trouwens ook toyo's eronder liggen.
Tijdens het rijden nog enkele bochten anders proberen te nemen, door meer over de curvestones te rijden en als je dan merkt dat je iets eerder de Piep hoort, weet je dat dat een snellere lijn is.
De Toyo's kregen er wel flink van langs, voor je gevoel.
Mijn ervaring is echter dat ze een tamelijk breed waarschuwings gebied hebben en dus bij wegglijden niet helemaal wegbreken.
Daar moet je aan wennen en je moet dan de DSC uitschakelen, anders werkt het niet.
Als je na de Hunzerug het scheivlak oprijdt wordt de auto wel onrustig.
En dat terwijl je volgas links,rechts,links,rechts en vervolgens de heuvel overvliegt.
Daar moet je hem niet kwijtraken, maar ik had genoeg vertrouwen dat het goed bleef gaan.
Het wegglijden kan trouwens ook aan de baan hebben gelegen, want Andreas klaagde, dat ie de baan erg glad vond.
De Toyo's maken wel een enorm loop/fluit/gier-geluid.
Op het circuit natuurlijk niet storend , maar op de weg wel.
Maar nu hoefde ik geen banden te wisselen en dat is wel een gemak.
Verder deed de RX 8 het perfect.
Einde rechte stuk zelfs iets over 180 km/h!
Er stond een RX 7 FD tegenover me in de paddock.
Aardige man met veel wankelkennis.
Hij kende natuurlijk ook Jack van Kempen.
Edit:
Er is op het forum een lotus kenner zeker wel weet wat voor type lotus het was.
Ik bedoel natuurlijk dat kleine rode autootje dat voor, naast en achter me op de foto's staat.
Outjer