
Vanochtend best wel koud gehad op weg naar de Nürburgring.
Daar duurde het ruim een half uur voordat ik weer wat opgewarmd was.
Gelukkig waren de motoren pas als 3e groep om 10.10 aan de beurt.
Er waren slechts 20 motoren en 100 auto's
We mochten 3 maal 25 minuten en eenmaal 30 minuten rijden.
De baan was de eerste stint nog nat op enkele plaatsen.
Daardoor gingen gelijk 3 man onderuit, waaronder de instructeur!
Dat was een jonge gast met een R1.
Alleen wat schuifschade en iedereen kon weer verder.
Vanaf de 2e stint was alles droog.
Toen ging de FJ weer roken.
Komt een duitser naar me toe en zegt, als je me wat wil vertellen kun je me ook een SMS-je sturen, dat hoeft niet met rooksignalen.
En natuurlijk weer te weinig grip bij uitkomen van de bochten.
De links/rechts chicane na de Dunlop kehre probeerde ik volgas uit te accelereren.
Breekt ie weg bij zo'n 8500 toeren in z'n 3. lekker.
Ook de supersnelle rechterknik voor de startfinish kon ik niet volgas in 4 pakken.
Bij bijna 200 km/u voel je de fiets akelige dingen doen.
Jammer jammer , helaas niets aan te doen door dat klote 16 inch achterwiel.
Daar maken ze geen sportband voor en de BT 53 R is voor dit werk niet bedoeld.
Je gaat vanzelf zo wijd mogelijke lijnen rijden.
Dat vond de instructeur die enkele ronden achter me reed niet zo'n goed idee:
"Je rijd veel te dicht tegen de grens van de fiets en van de baan"
"Als je zo verder rijdt lig er gegarandeerd zometeen af"
"Probeer eens een andere houding"
"Dus niet rechtop bij uitacceleren, maar iets in de bocht hangen met je bovenlichaam plus iets verschuiven in het zadel"
"Dan kun je ook een sliding beter opvangen."
Dat geprobeert en ik moet zeggen dat het inderdaad helpt.
Hoogste snelheid op het rechte start/finishstuk voor het remmen eerste rechter: 215 km/u.
Dat haalde ik ook voor aanremmen laatste chicane voor start/finish.
Toch nog lekker 240 km in totaal gereden/genoten op deze baan. leuk!
Met de auto had ik me waarschijnlijk verveeld.
Eind februari/begin maart 2010 is de volgende jaarvergadering plus freies fahren hier.
Ik hoorde ook een bericht dat de DSK misschien volgende jaar ook op Assen gaat rijden.
En circuitrijden is bij de DSK echt heel goedkoop.
Vandaag was het zelfs gratis als je op de jaarvergadering van 28-2-09 was geweest
Ik hou jullie op de hoogte.
Outjer.