
Zeer amusante trackday gehad.
Het was de 10e keer dat ik hier reed.
Hier staan veel foto's;
http://www.vazily.be/jalbum/04%2005%202009%20MLR%20Trackday%20Spa/album/index.htmlhttp://www.boelsphotography.be/2009-05-04%20MLR%20Spa-Francorchamps/index.htmlhttp://www.rx8france.com/forum/ftopic13808-0-asc-0.phpMijn oude slicks waren zeker niet best meer.
Erg hobbelig, maar toch nog goede grip.
Ik had de twee slechtste rechts gemonteerd.
Die kant wordt immers minder belast in Spa.
De rondetijden bleven zo op 3.21 steken (met 2 man in de auto)
Terwijl ik vorg jaar met dezelfde set met Caecil in de auto nog 3.17 aantikte.
Helemaal aan het eind van de dag , zonder passagier, er nog een 3.14.64 uitgeperst.
Toch niet slecht, want helemaal een vrije run had ik toen ook niet.
Hans was zijn nieuwe Toyo's de hele dag al sneller rond gegaan.
Met beide een passagier in de auto liep ie telkens van me weg.
De iets kleinere omtrek van zijn banden en zijn nieuwe motor hielpen natuurlijk.
In de bochten waren we even snel.
Terwijl zijn onderstel standaard is!
Erg goed banden die toyo's
Intussen heb ik mijn slicks ook vervangen door de toyo's die ik al klaar had liggen.
De les die ik nu geleerd heb met oude slicks is dat als er lelijke remplekken op zitten (het loopvlak was daar gewoon weg)
dat de trillingen steeds erger worden en dat is niet goed je rondetijden en je vertrouwen.
Aan het einde van de dag hadden hans en ik een mooie run samen.
Kon hem 2 ronden achter me houden , door verdedigende lijnen te rijden.
Ik had toen Davide in de auto.
Die had zijn camera in mijn RX 8 gemonteerd.
Ik hoop die beelden binnenkort te zien.
Toen heb ik ook ronden lang achter en voor Max (RX7 FD) gereden.
Misschien had die ook een camera.
Max reed natuurlijk niet vol door , anders was ie zo weg geweest.
Fabrice (Rasputin) heb ik ook nog kort gesproken.
Die bood aan de PCM aan te passen.
Claim: minder benzine verbruik en meer vermogen(tot 10%)
Op het duits forum heb ik daar ook al goed berichten over gelezen.
Ik weet niet wat het kost.
Dat het standaard programma een veel te veel rijk mengsel geeft bij vol gasrijden heb ik vaker gehoord.
Hier zijn homepage:
http://www.rotarydevelopment.net/De klanten die we met 5 auto's (3 Rexen en 2 BMW's) hebben rondgereden waren zeer tevreden.
Bedankt allen!
De volgende keer willen ze met meer collega's terugkomen.
We hadden nu 15 ritjes gemaakt.
De GTR die je op enkele foto's ziet was de dag ervoor afgeleverd.
Leen heeft er enkele ronden in mogen zitten.
Zelfs onder de 5000 toeren (max inrijtoerental) is het een beest van een auto.
Natuurlijk moet ik ook niet dat andere beest van een auto vergeten te vermelden.
De M6 van Caecil. MOOI, MOOI !!
Outjer