
Nog even een update van dit topic:
Nu ben ik er van uitgegaan dat de motor warmer is dan de bobines (wat ook bevestigd wordt door de IR-foto's).

-Glanzend alu plaatje voor de onderkant als hitteschild (tegengaan van stralingswarmte van de motor).
-Stukje FRP ter isolatie (tegengaan van stralings- en geleidingswarmte van de ijzeren steun).

Zo is het geheel nu opgebouwd: alu aan de onderkant, FRP aan de bovenkant.
Natuurlijk ook even een stukje gereden.
Na de rit even met de vinger aan de bobines gevoeld, daar kun je nog net je vingers tegen aan houden wat betekent dat de temperatuur zo'n 50-60˚C. is.
De motor is daar zo'n 90˚C (koelwater temp).

Even de IR-camera erbij gepakt.
Hier kun je duidelijk zien dat bij een warm gereden motor de bobines niet echt warm (meer) zijn.
De stekkerverbinding daarentegen is wel wat aan de warme kant (ca. 70˚C).
Daar kunnen we helaas weinig aan doen.
Nog wat plaatjes:

Een blik in de motorruimte.

Koelwateradapter van de RB-set met onderin een heel klein stukje uitlaatflens.
Motor staat gewoon stationair te draaien nu.

De uitlaat bij stationair draaien.
Er zijn drie getallen te zien: het centrale getal geeft de gerichte temperatuur aan, de andere twee het hoogste en laagste in dat betreffende IR-beeld.
Grtz Dennis.